سفارش تبلیغ
صبا ویژن


تاریخ درج مطلب  10/1/1393
تغییر اندازه متن:  افزایش اندازه فونت متن    کاهش اندازه فونت متن
  چاپ این مطلب  

5 قانون برای پدرانی که دختر دارند

5 قانون برای پدرانی که دختر دارند واحد خانواده خوشبخت تبیان زنجان-

 

در 13 سالگی، مثل همه نوجوانان دیگر غرق در دنیای مُد بودم. هر لباسی که می خریدم، سعی می کردم روی آخرین مد باشد. دوست داشتم زیبا و امروزی به نظر برسم و خیلی وقت ها هم نسبتاً زیاد پیش می رفتم.

با همان لباس ها سوار دوچرخه ام می شدم و در محل گشت می زدم. واقعاً فاجعه بود.

با این حال، پدرم فکر می کرد که من واقعاً زیبا هستم. اگر راستش را بخواهید، او اشتباه می کرد و باید به من می گفت که کمی سنگین تر لباس بپوشم.

پدر من همیشه فکر می کرد که من فوق العاده زیبا هستم. کار من هم شده بود که لباس های مختلف را مثل مانکن ها برایش می پوشیدم و هرچقدر هم که آن لباس مسخره بود، او با تعجب می گفت، «وای! تو فوق العاده ای دخترم».

اما نظر من درمورد خودم کمی فرق می کرد. من هم مثل هر دختر نوجوان دیگر تقریباً از خودم متنفر بودم. اما در عمق وجودم می دانستم که باید دوست داشته شوم. چون پدرم واقعاً عاشق من بود.

آقایان عزیز! شما مهمترین فرد در زندگی دخترتان هستید. هیچکس حتی مادر، دوستان، نامزد و معلم هایشان به اندازه شما مهم نیستند. هیچ رابطه ای مهمتر از رابطه شما با او نیست.

شخصیت او بعنوان یک زن در بزرگسالی تا حد زیادی به طریقه برخورد شما با او بستگی دارد. به همین دلیل است که می خواهم 5 اصل برای رفتار شما با دخترانتان مطرح کنم.

1. دوستش داشته باشید. 

می دانم که این خیلی بدیهی است و نیازی به گفتن آن نیست. اما آقایان باید طوری دخترتان را دوست داشته باشید که انگار زندگی تان به او وابسته است. چون برای او همینطور است.

امیدوارم که به نظر شما دخترتان زیباترین، باهوش ترین و باارزش ترین دختر روی زمین باشد اما اگر اینطور نیست، یاد بگیرید که او را اینطور ببینید. عشق یک احساس نیست، یک انتخاب است.

اگر شما تصور نکنید که دخترتان (چه هنوز جنینی در شکم همسرتان باشد و چه زنی 60 ساله) فوق العاده است، یاد بگیرید که چطور اینطور فکر کنید

لیستی از همه خصوصیات مثبت او که دوست دارید تهیه کنید. آلبوم عکس های او را از کودکی تا بزرگی نگاه کنید و ببینید چطور رشد کرده است

. همه خاطرات خوبتان با او را بنویسید. هر روز برایش دعا کنید.

اگر دخترتان اذیتتان کرده و دلتان را شکسته، از شما توقع دارم که گذشت کنید. دوست داشتن یک دختر نوجوان کله شق کار سختی است می دانم. این فقط یک احساس نیست، یک جنگ تمام نشدنی برای لذت بخشیدن به موجودی است

که خلق کرده اید. هر کاری از دستتان برمی آید برای دوست داشتن این دختر انجام دهید. چون اگر این کار را نکنید، او کس دیگری را برای این کار پیدا خواهد کرد.

2. به او بگویید که دوستش دارید.

مهم نیست که فکر می کنید این را می داند. به او بگویید. هر روز این را به او بگویید. هیچوقت شنیدن آن برای یک زن کافی نیست.

این برای آن است که اگر دخترتان روزی احساس کرد که هیچکس او را دوست ندارد و نتوانست با هیچ جنس مخالفی وارد رابطه شود، ته دل خود بداند که شما دوستش دارید. همه زن ها به این نیاز دارند. اگر شما به دخترتان این عشق را ندهید، هر کاری که از دستش برآید انجام می دهد تا آن را از مرد دیگری بگیرد.

پس به او بگویید که دوستش دارید. اما این کار را به هزاران روش مختلف انجام دهید. به او بگویید که بسیار زیباست. بگویید که این لباس چقدر به او می آید یا شعری که نوشته است چقدر زیباست. لازم نیست تحسین های شما فقط محدود به ظاهر او شود

اما تایید ظاهر برای دخترها اهمیت زیادی دارد. او باید بداند که عشق شما به او فقط بخاطر گرفتن نمرات بالا در مدرسه نیست. هیچوقت حتی پشت سرش درمورد او بدگویی نکنید. یا حرف های مثبت و سازنده بزنید یا اصلاً حرفی نزنید.

برای او گل بخرید. برایش نامه بنویسید. اگر می توانید حتی برایش شعر بگویید. گاهی اوقات فقط به چشمانش نگاه کنید و بگویید دقیقاً همان چیزی است که همیشه دوست داشتید باشد. وقتی کوچک است با گفتن این حرف بغلتان می کند. وقتی نوجوان می شود احتمالاً سرش را پایین می اندازد و گونه هایش سرخ می شود. اما این کلمات زندگی او را تغییر می دهد. او باید بداند که همیشه و تا ابد دوستش دارید. 

3. به او نشان دهید که دوستش دارید.

اگر دوست داشتنتان را به او نشان ندهید هرچقدر هم که آن را بر زبان بیاورید کافی نخواهد بود. وقتی کوچک است او را در آغوش بگیرید، حتی اگر خیلی اهل بغل کردن نیستید.

اگر می خواهد همه جا او را با خودتان ببرید. همه چیز را به او نشان دهید. هر بازی که می خواهد بکند، هر جایی که می خواهد برود، با او همراه شوید.

هیچ جلسه کاری آنقدرها مهم نیست. هر چیزی که لازم است را برای او کنسل کنید. هیچ چیز مهمتر از این نیست که کنار او باشید. هیچوقت نمی دانید تا چه زمان پیش او خواهید بود.

تنها با او بیرون بروید. به باغ وحش، موزه یا سینما بروید. وقتی بزرگتر می شود، او را برای مواجهه با عشق آموزش دهید. به او یاد بدهید که چطور باید رفتار کند. در روز به او تلفن کنید و با او حرف بزنید.

با او مثل یک خانم رفتار کنید در را برایش باز کنید، وسایلش را حمل کنید ، ? بگذارید ببیند که رفتار یک آقا چطور باید باشد.

متقاعدش کنید که برای مردان بی ارزش وقت نگذارد. وقتی شکایت می کند به حرف هایش گوش دهید. بیشتر زن ها فقط دوست دارند کسی به حرف هایشان گوش دهد نه اینکه مشکلاتشان را برایشان حل کند.

 وقتی گریه می کند، در آغوشش بگیرید. پیشانی اش را ببوسید. برایش هدیه بگیرید اما سعی نکنید برایش عشق بخرید. لاستیک پنچر ماشینش را عوض کنید و به او یاد دهید که چطور باید روغن ماشینش را عوض کند.

زمان هایی ممکن است برای او خسته کننده و بد باشد اما بگذارید یادش بماند که چقدر دوستش داشته اید. سعی کنید او را بشناسید و آنطور که دوست دارد دوستش داشته باشید. او به هیچ چیز دیگری جز این نیاز ندارد.

4. مادرش را دوست بدارید.

همانطور که جان وودن می گوید، «بهترین کاری که یک پدر می تواند برای بچه هایش انجام دهد این است که مادرشان را دوست داشته باشد». رابطه ای که با مادر دخترتان دارید، پایه و اساس هر رابطه ای که بخواهد با یک مرد داشته باشد را شکل می دهد.

او باید بداند که یک زن باید تحسین شده و از او مراقبت شود. به همین خاطر اگر سر همسرتان فریاد می کشید یا او را تحقیر می کنید، دست از این کار بردارید. شاید گاهی لازم باشد داد و بیداد اتفاق بیفتد اما این نباید جلو چشم دخترتان باشد.

باید با همسرتان طوری رفتار کنید که دوست دارید دامادتان با دخترتان رفتار کند. اگر دوست ندارید دخترتان با مردی مثل شما ازدواج کند، مرد بهتری باشید.

اینکه به او نشان دهید با یک خانم چطور باید رفتار شود شامل عشق ورزیدن هم می شود. همسرتان را بیرون ببرید. هرازگاهی او را جلو فرزندانتان ببوسید.

باید به فرزندتان نشان دهید که عشق میتواند یک ازدواج پردوام باشد. دختر شما باید ازدواج را اتفاقی زیبا و رمانتیک ببیند.

او باید مطمئن شود که شاهزاده رویاهایش که با اسب سفید می آید فقط روزهای اول با کلمات عاشقانه او را بیدار نمی کند، بعد از آن هم هر روز چنین خواهد کرد. او لیاقتش را دارد که عشق های داستان های پریان را باور کند. همسرتان هم همینطور.

اگر از مادر دخترتان جدا شده اید، باز هم همیشه با احترام با او برخورد کنید و هیچوقت از او بدگویی نکنید. اگر مادر دخترتان فوت شده است و الان با زن دیگری زندگی می کنید، با او هم مثل یک ملکه رفتار کنید.

اما برای دخترتان از عشقی که به مادرش داشته اید بگویید. او باید بداند که هر اتفاقی هم که بیفتد شما باز او را دوست خواهید داشت. مادر فرزندانتان شایسته این است که با او با احترام رفتار شود. اینکار را بخاطر فرزندانتان بکنید.

5. همه زنان را دوست بدارید.

با همه زنان با احترام رفتار کنید. زن فروشنده، دختری که کنار دخترتان در پارک بازی می کند، زن سیاستمدار در تلویزیون و? اگر مشکل و اختلال جنسی دارید همین الان از متخصص کمک بگیرید. حتی اگر او هیچوقت این مسئله را متوجه نشود،

پورنوگرافی باعث می شود نگاه شما به زنان متفاوت شود و او کم کم تصور خواهد کرد که مردان باید به زنان مثل یک شیء نگاه کنند.

همیشه درمورد نکات مثبت زن ها حرف بزنید، و درمورد زیبایی آنها بگویید حتی اگر چاق و بی تناسب باشند. اگر تصور کنید که فقط دختران لاغر زیبا هستند، دخترتان حتی اگر متناسب باشد باز تصور خواهد کرد که چاق و زشت است.

با این کارها نه تنها برای روابط او با مردهای دیگر استاندارد تعیین می کنید، برای پدر بودن هم استاندارد می گذارید.

پدر بودن چیزی نیست که بتوانید از آن شانه خالی کنید. اینکه پدر محبوب دخترتان باشید تلاش زیادی می خواهد اما شما از پس آن برمی آیید. هرچه که باشد می دانید که دخترتان ارزش اینهمه تلاش شما را دارد.

 منبع:آفتاب

- See more at: http://tebyan-zn.ir/News-Article/blest_family/2014/3/30/169672.html#sthash.YJs6LTzK.dpuf


  

قیمت خرید هواپیمای خصوصی در ایران/جدول

کد مطلب : 37674
گروه اقتصادی:? هر چند مدت طولانی از مالکیت خصوصی هواپیما در خارج از مرزهای کشورمان می گذرد، اما با توجه به سیاست ها و البته قوانین موجود ایران تقریبا می توان گفت اجازه خرید و در اختیار گرفتن هواپیما به صورت خصوصی از سال 79 صادر شد و از این تاریخ به بعد مانند خریدن اتومبیل شخصی هر فردی از جامعه در صورت داشتن امکانات مالی می تواند مالک هواپیمای خصوصی باشد.
قیمت خرید هواپیمای خصوصی در ایران/جدول
جام جم نوشت: به این ترتیب در بسیاری از فرودگاه های کشور هواپیماهای سبک و فوق سبک خصوصی وجود دارد که در کنار هواپیماهای غول پیکر خودنمایی می کنند. این هواپیماها بیشتر از نوع ملخی است و برای پروازهای بابرد کوتاه و بلندمدت استفاده می شوند. همچنین با وجود قدیمی بودن ناوگان هوایی کشور، چون ورود و خرید این هواپیماها مشمول تحریم ها نیست، اکنون سال ساخت، ایمنی و سایر استانداردهای کیفی این هواپیماها از انواع غول پیکر آن بالاتر است. با این حال براساس قانون، خرید جت خصوصی توسط افراد در ایران ممنوع است و قانون سال 79 نیز به صراحت این ممنوعیت را قید کرده است. براساس این قانون فقط هواپیماهای سبک و فوق سبک اجازه ورود و پرواز در کشور را دارند وحتی گفته می شود اجرای قانون نیز به صورتی است که حتی هواپیماهای سبک هم به طورمحدود واردشده و صرفا هواپیماهای فوق سبک قابل خریداری است.

با این حال این محدودیت ها نتوانسته از رونق داشتن هواپیمای خصوصی و پروازهای خصوصی در کشور بکاهد و اکنون علاوه بر وجود برندهای معتبر هواپیماهای سبک در کشور، فرودگاه ها نیز به این هواپیماها خدمات داده و علاقه مندان نیز حتی به صورت ساعتی از آن استفاده می کنند. بنابراین همان طور که بسیاری از برندهای خارجی خودرو در ذهن افراد جامعه ثبت شده است، می توان انتظار داشت بزودی نام برخی برندهای پرنده فوق سبک و سبک هم در ذهن علاقه مندان به پرواز ثبت شود. هرچند اکنون هم می توان از برندهای معروف اروپایی و روسی چون Rally، Zenair، Aero pop، Land africa، Sky lark، Eurofox، Tecnam، Ikarus و Corvus به عنوان محصولات خارجی در بازار داغ هواپیماهای شخصی نام برد.این در حالی است که اگر قصد در دست گرفتن سند مالکیت یکی از این پرنده های سبک یا فوق سبک را داشته باشید، بد نیست بدانید از 180 میلیون تومان تا 700 میلیون تومان بستگی به نوع تجهیزات و امکانات هواپیما باید در حساب بانکی خودتان اندوخته داشته باشید، اما این انتهای کار نیست و اگر همه این مبلغ را ندارید، ناامید نشوید چون می توانید هواپیمای مورد علاقه تان را اقساطی نیز بخرید.



پارکینگ ساعتی چند؟

همان طور که اشاره شد از سال 79 شمسی مالکیت هواپیماهای خصوصی در کشورمان به رسمیت شناخته شد و شاهد حضور این نوع پرنده های آهنی در کشورمان بوده ایم. این در حالی است که برای نگهداری و البته استفاده از آنها نیز باید اماکنی در نظر گرفته می شد. هرچند تمام فرودگاه های کشورمان در این زمینه می توانند خدمات ارائه کنند، اما با توجه به ترافیک و البته امنیت فرودگاه های بزرگ کشور مثل فرودگاه مهرآباد، هاشمی نژاد مشهد یا فرودگاه اصفهان، تعدادی از فرودگاه های کوچک تر یا در برخی موارد، فرودگاه های خصوصی برای این موضوع در نظر گرفته شده که یکی از معروف ترین آنها فرودگاه خصوصی آزادی در منطقه نظرآباد کرج است.

جای تردید نیست که نگهداری و البته پروازهای تفریحی و آموزشی این پرنده های فوق سبک یا سبک در این اماکن، هزینه های مشخصی دارد که مالکان باید برای نگهداری و البته آماده سازی پرواز به فرودگاه بپردازند. این هزینه ها شامل نگهداری و سرویس از سوی مسئول فنی که گواهینامه های مخصوص و معتبردارد، خدمات فرودگاهی (برج مراقبت) و سوخت مورد نیاز هواپیماهاست که البته با توجه به فرودگاه مورد نظر و امکانات فرودگاهی این ارقام می تواند متغیر باشد.



برد پروازی و ایمنی هواپیماهای خصوصی

برد پروازی هواپیماها به عوامل مختلفی چون سرعت باد، وزن، سرعت هواپیما و ارتفاع پرواز بستگی دارد.اما با توجه به شرایط پرنده های سبک و فوق سبک تفریحی (2 نفره) این هواپیماها توانایی پنج تا شش ساعت پرواز مداوم با سرعتی معادل 230 تا 250 کیلومتر را خواهند داشت؛ بنابراین محاسبه برد پروازی آنها کاملا ساده و مشخص است.

اما در مورد ایمنی این نوع وسیله نقلیه هوایی باید بدانیم با توجه به استانداردهای موجود و سختگیری دستگاه های مربوط در زمینه پرواز آنها که دقیقا مانند هواپیماهای تجاری (مسافربری) است، نمی توان نقطه ضعفی در ایمنی این نوع وسایل پرنده دید و این گونه متصور شد چون این هواپیماها تفریحی هستند می توان از برخی شرایط و استانداردهای ایمنی آن چشمپوشی کرد. اگرچه سرنشینان این نوع هواپیماهای سبک و فوق سبک دلگرمی ویژه ای به چتر نجات هواپیما دارند، چون این چتر نجات در صورت بروز اشکال در سیستم پروازی می تواند با کمترین خسارت ممکن هواپیما را روی زمین بنشاند و از سقوط آن جلوگیری کند. این در حالی است که با توجه به قوانین موجود حمل و نقل هوایی هیچ یک از این نوع هواپیماها نمی توانند در صورت نداشتن بیمه نامه شخص ثالث اجازه پرواز دریافت کنند و هیچ مجوزی برای آنها صادر نمی شود.

خدمات پس از فروش و قطعات

با توجه به رونق استفاده از هواپیماهای سبک و فوق سبک در کشورمان ـ چه برای مصارف خصوصی یا تفریحی ـ بی تردید مسأله نگهداری و تامین قطعات نیز از دغدغه های اصلی مالکان آنهاست. هرچند متخصصان داخلی حتی در زمینه ساخت این گونه قطعات اقدام کرده اند، اما ورود محصولات خارجی تامین قطعات و دریافت خدمات را هرگز به دست فراموشی نخواهد سپرد. براساس عرف بازار وقتی شخصی اقدام به خرید این نوع پرنده می کند بدون تردید تا مدتی از شرایط گارانتی و خدمات پس از فروش کارخانه سازنده نیز بهره مند است، نگرانی از بابت تامین قطعات و البته خدمات پس فروش در بازار کشور نیست ضمن این که خود مالکان نیز می توانند مستقیم با سفارش کالا به کارخانه سازنده نیازشان را برطرف کنند.

آموزش یا تفریح؟

عبدالله مالمیر، رئیس آموزشگاه خلبانی فوق سبک مرکز آموزش فنون و خدمات هوایی وابسته به شرکت فرودگاه های کشور  به حدود 250 فروند هواپیمای سبک و فوق سبک شخصی موجود در کشور اشاره می کند. او می گوید: اگرچه در گذشته کاربرد این نوع هواپیماهابرای آموزش خلبانی و استفاده در برخی زمینه ها مثل کشاورزی و سمپاشی بوده است، اما براساس قانون، در حال حاضر مالکیت این نوع هواپیماها فقط در اختیار ارگان ها نیست و مالکان خصوصی آنها مانند دیگر نقاط جهان برای کسب درآمد، از این نوع هواپیماها در زمینه های تفریحی نیز استفاده می کنند تا علاوه بر استفاده شخصی از سرمایه گذاری خود بهره مالی نیز ببرند. وی افزود: در این حالت، مالک هواپیما اقدام به ترتیب دادن پروازهای تفریحی می کند.

لذا مدتی است در فرودگاه آزادی، نمک آبرود، نوشهر، کیش و بسیاری از شهرهای گردشگرپذیر ایران پروازهای تفریحی با رعایت کامل قوانین پروازی در حال انجام و به عنوان جاذبه ای تازه شناخته شده است.



وی درباره هزینه انجام پرواز تفریحی با هواپیماهای سبک و فوق سبک نیز می گوید: این هزینه متفاوت است و در واقع تابعی از عرضه و تقاضای موجود در بازار خواهد بود و نمی توان قیمت مشخصی برای آن در نظر گرفت. اما می توان هزینه های پروازی را برای علاقه مندان به دو گروه آموزشی و تفریحی تقسیم بندی کرد که در مورد آموزش تقریبا قیمت ها مشخص تر از بحث تفریحی است. در بخش تفریحی می توان پایه 150 هزار تومان برای 15 دقیقه پرواز را فعلا در نظر گرفت و برای پروازهای آموزشی بسته به نوع هواپیمای مورد استفاده، هزینه هر ساعت پرواز از 250 هزار تومان تا 330 هزار تومان است.

  

 

امتیاز مثبت
0
چگونه عطر تقلبی را تشخیص دهید؟
دوشنبه 18 فروردین 1393 ساعت 16:58
کد مطلب: 233604
 
عطرها از 78 الی 95 درصد الکل طبیعی به علاوه اسانس های روغنی ساخته می شوند.
چگونه عطر تقلبی را تشخیص دهید؟
 

سلامت نیوز: اینکه در هر عطری میزان اسانس روغنی به کار رفته چقدر باشد، اسامی مختلفی به عطرها می دهد که خوب است شما هم با آنها آشنا شوید تا موقع خرید انتخاب دقیق تری داشته باشید.

انواع عطر

* پرفیوم ها: پرفیوم ها بهترین و با دوام ترین نوع رایح ها با 22 درصد اسانس روغنی هستند.

* ادو پرفیوم ها: بعد از پرفیوم ها، اتدوپرفیوم ها قرار می گیرند. این گروه با داشتن 15 الی 22 درصد روغن معطر رتبه دوم را به دست می آورند.

* ادوتویلت ها: این دسته 8 تا 15 درصد اسانس روغنی دارند.

* ادکلن ها: که برای مردان استفاده می شود تنها حدود 4 درصد روغن دارند.

* اوفرش ها: اما رقیق ترین عطرها اصطلاحا ادوفرش نامیده می شوند که 3 درصد اسانس روغنی دارند و به کار آنهایی می آیند که دلشان می خواهد عطرشان بسیار ضعیف و ملایم باشد. هر چقدر میزان اسانس روغنی یک عطر بیشتر باشد قیمتش هم بیشتر و ماندگاری اش زیادتر خواهد بود. برای همین با توجچه به استفاده ای که از عطرتان می کنید یکی از دسته های بالا را انتخاب کنید. معمولا برای مهمانی ها دسته اول و دوم گزینه های بسیار مناسبی هستند، به خصوص آنهایی که دوست ندارند عطرشان را به همراه شان ببرند و مجددا تجدیدش کنند. برای استفاده های روزمره و محیط های کاری، از ادوتویلت ها و ادوفرش ها استفاده کنید که رایحه های رقیق و ملایمی دارند. امروزه ادوپرفیوم ها و ادوتویلت ها، بیشترین تولید خودشان را دارند. چون آدم های امروزی بیشتر از هر چیزی خواستار ماندگاری هستند و هر دو این موارد ماندگاری نسبتا بالایی دارند.

نگهداری عطر

بعد از استعمال عطر از محکم بسته شدن درش مطمئن شوید. شیشه عطرها را در جاهای گرم یا در معرض نور خوشید قرار ندهید. این کار باعث از بین رفتن بخش زیادی از بوی عطر و در عین حال تیره شدنش می شود. به همین خاطر است که خیلی از تولیدکنندگان عطرها شیشه های تیره یا مات را برای عطرشان انتخاب می کنند.

سعی کنید عطری را انتخاب کنید که انگار برای شما ساخته شده است، عطری که با آن احساس راحتی کنید. به اینکه این عطر روی بدن فلان دوست یا آشنا خوش بوست اکتفا نکنید. عطرها را حتما باید روی بدن خودتان امتحان کنید. پوست هر کسی، میزان خشک یا چرب بودنش و حتی رایحه شخصی هر فردی با دیگران متفاوت است . وقتی برای خرید عطر به فروشگاهی می روید، آن عطر را روی بدنتان اسپری کنید و بگذارید 10 دقیقه بماند. معمولا بعد از 10 دقیقه عطرها خودشان را نشان می دهند و می توانید تشخیص بدهید برای شما مناسب هستند یا نه اما هستند عطرهایی که در یک ساعت اول چندان دوست داشتنی به نظر نمی رسند و تازه بعد از گذشت یک ساعت خودی نشان می دهند. سعی کنید برای خرید عطر اصلا و ابدا عجله نکنید. باور کنید آدم لباسی با پارچه زیر را راحت تر از عطر نامناسب تحمل می کند!

رایحه های اصلی

عطرها با اینکه خیلی متفاوت هستند اما در ساخت شان معمولا از یکسری رایحه های اصلی استفاده می شود، رایحه هایی مثل عطر گل ها، رایحه های شرقی، ترکیب گل و رایحه های شرقی، چوب صندل و میوه ها جزو اصلی ترین ها هستند. همچنین گیاهانی مثل بادیان رومی، گل سرخ، ترنج، هل، چوب سدار، اکالیپتوس، کندر، یاسمن، شمعدانی، زنبق، اسطوخودوس، لیمو، یاس بنفش، لی لی، ماگنولیا، خزه، بهار نارنج، پرتاقل، زنبق زرد، نعنا، کاج، تمشک، رز، گل مریم و وانیل جزو موارد بسیار محبوب و پرطرفدار به حساب می آیند. نوع عطر این گیاهان و میوه هاست که تعیین می کند عطر شما سرد است یا گرم.

شاید از خودتان بپرسید؛ چطور می شود عطری که ترکیبی از روغن های معطر و الکل است ماندگار شود؟ در حالی که الکل می پرد و روغن های معطر هم ممکن است زیاد با دوام نباشند. راز ماندگاری عطر با بخش دیگری از طبیعت تکمیل می شود: حیوانات! جالب است بدانیدعطر را با کمک گرفتن از بعضی از حیوانات ماندگار می کنند. حیواناتی مثل آهو، با ایجاد مشک به دوام عطرها کمک می کنند. یعنی معمولا سازندگان عطرهای خوشبو مقداری مشک و عنبر هم به عطرشان اضافه می کنند تا این عطرها مدت زمان بیشتری رایحه شان را حفظ کنند و روی بدن بمانند. معمولا میزان پرفیوم ها و ادوپرفیوم ها به همین خاطر بیشتر از سایر عطرهاست. بنابراین اگر میزان ماندگاری عطر برایتان مهم است به سراغ این دو دسته بروید.

تمام محصولات عطری

از تمام محصولات وابسته به عطرتان استفاده کنید. اگر دقت کرده باشید به خصوصعطرهایی که توسط کمپانی های معروف تولید می شوند معمولا داخل جعبه هایی هستند که سایر محصولات مثل لوسیون و ژل حمام یا دوش هم درونشان قرار گرفته است. برای اینکه همیشه بوی خوبتان به قوت نخستین لحظات استفاده از عطر باقی بماند می توانید موقع استحمام از ژل دوش یا حمام این محصولات استفاده کنید.

بعد از استحمام، لوسیون همان محصول یا اسپری را مورد استفاده قرار دهید. در نهایت هم ادوپرفیوم تان را روی بدن اسپری کنید و مطمئن باشید که این رایحه تا استحمام بعدی به خوبی روی بدنتان باقی خواهد ماند. به خاطر داشته باشید برای استفاده از لوسیون خوب است که از پاها شروع کنید. اینطوری عطر لوسیون رو به بالا می رود و خیلی خوب روی بدن می نشیند.

عطر ارزان قیمت هرگز!

دقت داشته باشید که هیچ گرانی بی حکمت نیست! مسلما یک عطر ارزان قیمت نه چندان معروف نمی تواند جای شرکت های معتبر سازنده عطر را بگیرد. در مورد عطرهای نامرغوب باید بدانید که ممکن است پس از استفاده بد بو شوند برای همین اگر از این نوع عطرها دارید آنها را به هیچ وجه وی لباستان اسپری نکنید. این کار باعث می شود بوی بد به خورد لباس برود و به سختی بتوانید از دستش خلاص شوید اما اگر روی مچ دست هایتان اسپری شده باشد با شست و شو به راحتی از بین خواهد رفت.

عطر را معمولا روی لباس اسپری نمی کنند، به خصوص پرفیوم ها و ادوپرفیوم ها، چون میزان روغن آنها بالاست و روی لباس لکه می اندازد ولی اگر خیلی دوست دارید لباستان هم بوی عطر بدهد، می توانید عطر را روی لباس های تیره و با فاصله اسپری کنید، آن هم در محل هایی که به چشم نمی آیند، مثل زیر تای یقه لباس.

عطر گرم، عطر سرد

معمولا بیشتر افراد تعریف ساده عطر گرم و سرد را می شناسند؛ می دانند عطرهایی که در آنها رایحه شکلات یا چوب صندل یا ادویه های شرقی به کار رفته باشد عطرهای گرم به حساب می آیند و عطرهایی که در آنها رایحه لیمو و نارنج یا هندوانه به کار رفته باشد عطرهای خنک هستند. برای فصل های سرد باید از رایحه های گرم استفاده کرد و برای فصل های گرم از رایحه های سرد.

حالا که کم کم به بهار نزدیک می شویم، بد نیست به فکر عوض کردن عطرتان بیفتید. برای این فصل از رایحه های خنک استفاده کنید. بهتر است برای این فصل 2 عطر تهیه کنید؛ یکی برای استفاده روزمره و دیگری برای مهمانی ها. عطرهای سنگین، مثل تولیدات شرکت دیور یا ورساچه را در مهمانی ها استفاده کنید؛ این عطرها معمولا به تلخی یا شیرینی می زنند.

از آنجایی که با ورود به فصل بهار روزهای گرم هم کم کم خودی نشان می دهند به سراغ عطرهایی با ماندگاری بالا بروید. بدن در فصول گرم سال، بیشتر عرق می کند و همین مسئله باعث از بین رفتن زود به زود بوی عطر می شود. برخلاف زمستان که عطرها برای خودشان حالا حالاها می مانند و جایی نمی روند!

نحوه درست استفاده کردن از عطر

خیلی ها فکر می کنند همین که عطر را روی بدن اسپری کنند، کار تمام است! اشتباه نکنید. عطر زدن آداب مخصوص به خودش را دارد، البته اگر دلتان می خواهد ماندگاری عطرتان بیشتر شود و مرتبا مجبور به استفاده مجدد نباشید؛ عطر را روی قسمت های نبض دار بدن اسپری کنید آن هم نه از فاصله خیلی نزدیک. عطری که از فاصله نزدیک اسپری شود. روی یک نقطه جمع می شود و احتمال اینکه بوی آن به تلخی بزند زیاد می شود مچ دست ها، گردن (در مواردی ممکن است باعث ایجاد حساسیت شود) و آرنج ها محل های اصلی اسپری شدن عطر هستند. دست تان را در فاصله 10 تا 15 سانتیمتری این نقاط بگیرید و به آرامی عطر را اسپری کنید. در مورد مچ دستان یک نکته را به خاطر داشته باشید؛ بعد از استفاده از عطر، مچ ها را به هم نسایید؛ این کار باعث خراب شدن بوی عطرتان می شود.

بعضی ها عطر را تنها روی گردن شان اسپری می کنند اما فقط به گردن اکتفا نکنید چون بخش زیادی از بوی عطرتان رو به بالا خواهد رفت و کمرنگ می شود. مچ دست ها برای تکمیل این پروژه عالی است! یک راه جالب دیگر هم برای اینکه بوی خوشتان بیشتر شود وجود دارد، مقدار کمی از عطرتان را در هوا اسپری کنید و به سمتش بروید، اینطوری عطر روی تمام بدنتان خواهد نشست. اگر عطرتان ماندگاری کمی دارد و برای مثال تا از خانه به مهمانی برسید پریده است یا کمرنگ شده، خوب است شیشه را به همراه تان داشته باشید و وقتی نزدیک مقصد مورد نظرتان شدید از عطرتان مجددا استفاده کنید. این کار عطر را تازه تر نگه می دارد.

عطر اصل

نسبت به خرید عطر اصلف حساس باشید. عطرها مستقیما با سیستم تنفسی شما سروکار دارند. اگر عطر شما نامرغوب باشد احتمال اینکه به بدنتان و حتی به محیط زیست صدمه بزند زیاد است. این روزها زیاد دیده می شود که دستفروش ها عطرهایی را با شکلی شبیه عطرهای اصل می فروشند و متاسفانه عده ای هم این عطرها را می خرند. سری به سایت های فروش عطر مورد نظرتان بزنید. با یک جستجوی ساده متوجه خواهید شد که قیمت آن عطر حدود چقدر است. چطور ممکن است همان عطر را با یک دهم قیمت بفروشند و بگویند اصل هم هست؟ حتی اگر گفتند به خاطر نداشتن جعبه به قیمت پایین فروخته می شوند باور نکنید؛ این عطرها تقلبی هستند.

تشخیص عطر اصلی از تقلبی

چگونه عطر تقلبی را تشخیص دهید؟ عطرهای تقلبی معمولا شیشه های نامرغوب و کدری دارند. چاپ روی شیشه و جعبه معمولا کمرنگ و با نمونه اصل آن متفاوت است و محتویات شیشه به طرز عجیبی غیرعادی به نظر می آید (مثلا خیلی پررنگ هستند). اگر در اینترنت عکس نمونه های اصل را ببینید به راحتی می توانید با نمونه هایی که فروشنده ها به شما نشان می دهند مقایسه کنید و انتخاب درستی داشته باشید.

اگر عطر شما تقلبی باشد می تواند علاوه بر پوست به ریه ها نیز آسیب بزند. علائمی مثل خارش گلو و بینی، عطسه، آبریزش بینی و سرفه می تواند نشان دهنده مشکل دار بودن عطرتان باشد. از طرف دیگر افرادی که آلرژی دارند یا به بیماری ها و مشکلات تنفسی مثل آسم دچار هستند باید بسیار مراقب خودشان باشند.

1- عطر را در نقاط نبض دار بدن استفاده کنید نقاطی که جریان خون قوی و پوست گرم تر از دیگر نقاط می باشد مانند مچ دست، پشت گوش، قفسه سینه، گردن، پشت زانوها و داخل آرنج ها

2- عطر را بصورت چند لایه استفاده کنید تا ماندگاری آن افزایش یابد.

3- پس از 4-3 ساعت معمولا باید مجددا به خودتان عطر بزنید.

4- عطر را در هوای روبروی خود اسپری کرده و از آن عبور کنید. با این کار عطر بطور یکنواخت روی بدن شما می نشیند.

5- هیچگاه عطر را مستقیما روی لباس خود به کار نبرید زیرا ممکن است ایجاد لک کند.

6- هنگام خرید اجازه دهید حداقل عطر بمدت 10 دقیقه روی پوست شام باقی بماندو زمانی که بوی عطر با بوی طبیعی بدن شما آمیخته می گردد ایجادی بوی متفاوتی خواهد کرد. با این کار انتخاب بهتری خواهید کرد. همچنین بیش از 3 عطر را همزمان امتحان نکنید چون بینی شما دیگر قدرت تشخیص نخواهد داشت.

گاهی ممکن است یک عطر تقلبی مشابه اصل را با قیمت مناسب به شما عرضه کنند و ادعا شود که همان عطر اصلی است. مثلا طرف می گوید این را خودم وارد کرده ام و با قیمت مناسب تر می دهم ولی یادتان باشد نمی شود چک پول 50 تومانی را 25 تومان خرید. شما یک محصول دربسته می خرید و داخل آن را نمی بینید. تستر هم هست ولی گاهی ممکن است تستر اصل را به شما نشان بدهند و کالایی که می خرید تقلبی باشد.

در کل بهترین روش برای تشخیص عطر تقلبی و اصل این است که از کنار خیابان یا فروشگاه هایی که نمی شناسید خرید نکنید. وقتی شما فروشگاه را بشناسید با خیال راحت خرید می کنید و نیاز به تشخیص نیست. باید مغازه را بشناسید و مطمئن باشید فروشگاه معتبری است. نمی توانیم بگوییم از کجا می توانید بفهمید عطری که می خرید اصل است ولی می گوییم از کجا می توانید بخرید؛ فروشگاه های معتبر و قدیمی که سال ها در این کار بوده اند.


  
   مدیر وبلاگ
خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :2
بازدید دیروز :8
کل بازدید : 702849
کل یاداشته ها : 160


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ