سفارش تبلیغ
صبا ویژن
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز

+ A -  چهارشنبه 1 آبان 1392 - 18:30:00 چاپ

امتیاز به مطلب 8 نفر

برای لاغر شدن، کمتر دروغ بگویید

دانش > پزشکی - باشگاه خبرنگاران جوان نوشت:

پژوهشگران و متخصصان به تازگی دریافته‌اند که افراد پس از انجام کار اشتباه و یا دروغ گفتن دچار چاقی و اضافه وزن می‌شوند.
به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، براساس جدیدترین پژوهش‌های صورت گرفته، افکار و احساسات افراد به طور ویژه‌ای با وزن آن‌ها در تعامل است و به همین دلیل در برخی افراد افسردگی و استرس باعث چاقی و در برخی دیگر باعث کاهش وزن شدید می‌شود.

گفتنی است: عمل خوب و وجدان آسوده باعث تسریع حرکت فیزیکی بدن می‌شود و در نتیجه فرد کالری بیشتری سوزانده وزن متعادلی پیدا می‌کند.

بررسی‌ها نشان می‌دهند: در عوض دروغگویی، ناراحتی یا انجام عمل و کار بد باعث کندی و در نتیجه افزایش وزن بدن می‌شود.

پزشکان تاثیر دروغگویی را با خوردن تنقلات و به ویژه چیپس در بدن افراد همسان دانسته‌اند.

پزشکان به این دلیل به افراد توصیه می‌کنند: برای داشتن وزن متناسب از دروغگویی جدا خودداری کنند.


  

موی سفید دارید؟ شکلات بخورید

دانش > پزشکی - تحقیقات جدید نشان می‌دهد: خوردن شکلات به نسبت استفاده از نرم‌ کننده‌ها و درمان‌های دیگر موجب جوانی مو می‌شود.

ایسنا نوشت:

تحقیقات جدید نشان می‌دهد: خوردن شکلات به نسبت استفاده از نرم‌ کننده‌ها و درمان‌های دیگر موجب جوانی مو می‌شود.

محققان با اشاره به یافته‌های پژوهشی جدید در این مورد اظهار کردند: شکلات حاوی رنگدانه‌ای به نام ملانین است که از سفید شدن مو جلوگیری می‌کند و به موها رنگ می‌دهد.

بر اساس یافته‌های پژوهشی، موهای نازک و سست نشانه کمبود آهن است و خوردن پروتئین اضافی به رفع این مشکل کمک می‌کند.

«ریکاردو ویلانوا» محقق و متخصص پوست در هارودز لندن می‌گوید: رژیم غذایی نامناسب موجب نازک شدن، ریزش، کدرشدن و خشکی مو می‌شود. سبک زندگی پر استرس و تغذیه نامناسب مانند کاتالیزور موجب آسیب به موها می‌شود که ترمیم آن چهار سال به طول می‌انجامد.

محققان معتقدند آهن موجب افزایش استحکام موها می‌شود و تنها ماده ‌معدنی است که حامل اکسیژن در سراسر بدن است و موها را مستحکم می‌کند و موجب تغذیه آن می‌شود.

بر اساس یافته‌های پژوهشی، گوشت قرمز، سبزیجات و ماهی که حاوی امگا 3 و6 است، موجب سلامتی و رطوبت پوست سر می‌شوند. همچنین آوکادو و گردو باعث درخشش موها می‌شوند.


  

علت حرف زدن و راه رفتن در خواب چیست؟

3 آبان 1392 ساعت 9:05


متخصص اعصاب و روان گفت: حرف زدن، راه رفتن، وقفه تنفسی و ترس و وحشت در خواب در دسته اختلالات خواب جای می‌گیرند.

افشین یداللهی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: حرف زدن، راه رفتن، وقفه تنفسی و ترس و وحشت در خواب در دسته اختلالات خواب جای می‌گیرند. متخصص اعصاب و روان گفت: اصولاً افرادی که دچار اختلال خواب می‌شوند، فردای آن روز عمل خود را به یاد نمی‌آورند یا اگر در همان لحظه از خواب بیدار شوند، متوجه نمی‌شوند که قبل از آن چه اتفاقی افتاده ‌است.

عضو انجمن علمی روانپزشکان ایران ادامه داد: جالب است بدانید افرادی که در خواب راه می‌روند به موانع برخورد نمی‌کنند، اما اگر از خواب بیدار شوند راه رفتن در خواب را به یاد نمی‌آورند. متخصص اعصاب و روان تصریح کرد: علت اصلی اختلال خواب خیلی مشخص نیست، اما گفته می‌شود که استرس‌های روزانه و زمینه اضطرابی می‌تواند گاهی به افزایش دفعات بروز این حالت‌ها منجر شوند. وی ادامه داد: خوشبختانه اختلال خواب قابل کنترل است و می‌توان آن را به روش‌های دارویی و غیر دارویی درمان کرد.

عضو انجمن علمی روانپزشکان ایران افزود: در وهله اول باید زمینه اضطرابی و خلقی افراد بررسی شود و با این دسته از افراد مشاوره کرد و اصول بهداشت خواب را به آنها آموخت. یداللهی ادامه داد: اگر اصول بهداشت خواب رعایت شود، می‌تواند تا حدی در کاهش اختلال خواب مؤثر باشد. متخصص اعصاب و روان بیان داشت:‌ درمان دارویی نیز از جمله راه‌های درمان اختلال خواب است که به واسطه داروها آن مرحله از خواب که این اتفاقات در آن رخ می‌دهد، تنظیم شده و جلوی آن گرفته می‌شود. یداللهی ادامه داد: اختلال خواب می‌تواند در تمام سنین وجود داشته باشد حتی ممکن است یک فرد چند مورد آن را تجربه کند.


کد مطلب: 202909

آدرس مطلب: http://alef.ir/vdcjy8e8huqeyhz.fsfu.html?202909

 

الف

  http://alef.ir


  
کد خبر: 300387
تاریخ انتشار: 27 مهر 1392 - 13:54
زها حدید قبل از این برای فاز دوم برج مجموعه برج میلاد تهران نیز طرحی را ارائه کرد که مقام اول را در میان طرح های پیشنهادی کسب کرد. فاز دوم مجموعه برج میلاد تهران شامل هتل و ساختمان اداری و تجاری است.
عصر ایران - "زها حدید" معمار انگلیسی - عراقی در جدیدترین اثر خود، طرح های پیشنهادی خود را برای تعدادی از قایق های تفریحی شرکت آلمانی  "بلوم آند فوس" ارائه کرد. این کشتی های تفریحی به طول 128 متر هستند.

زها حدید از معماران بزرگ جهان است. او توانست در سال 2004 میلادی نخستین زنی که جایزه معماری پریتزکر را دریافت کرد. حدید متولد 1950 بغداد است اما در بریتانیا تحصیل و رشد کرد.

از جمله طرح های زها جدید می توان به نمونه های زیر اشاره کرد:
مرکز مگی در بیمارستان ویکتوریا (2006)، کرکالدی، اسکاتلند، ایستگاه قطار سریع‌السیر ناپل (2006)، ناپل، ایتالیا،    ساختمان مرکزی ب‌ام‌و (2005)، لیپزیگ، آلمان، ترن هوایی (2007) اینسبروک، اتریش، مرکز علمی فائنو (2005)، وولفسبرگ، آلمان، سکوی پرش اسکی برگیسل (2002)، اینسبروک، اتریش، ایستگاه آتش نشانی ویترا (1994)، ویل ام راین، آلمان از جمله

زها حدید درباره این کشتی ها می گوید: هر کشتی مجموعه ای هندسی از نیازهای هیدرودینامیکی معینی است که در کنار بالاترین شاخص های راحتی، کیفیت و ایمنی قرار می گیرد.

طراحی کشتی های تفریحی




















زها حدید قبل از این برای فاز دوم برج مجموعه برج میلاد تهران نیز طرحی را ارائه کرد که مقام اول را در میان طرح های پیشنهادی کسب کرد. فاز دوم مجموعه برج میلاد تهران شامل هتل و ساختمان اداری و تجاری است.










ساختمان BMW در شهر لایبزگ آلمان طراحی شده توسط زها حدید




پرش اسکی،
اینسبروک اتریش طراحی شده توسط زها حدید




استادیوم توکیو  طراحی شده توسط زها حدید








زها حدید معمار عراقی - انگلیسی

 

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان 
printنسخه چاپی 

  
   مدیر وبلاگ
خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :1
بازدید دیروز :21
کل بازدید : 703192
کل یاداشته ها : 160


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ