سفارش تبلیغ
صبا ویژن
1 2 3 >

کد خبر: 142787
تاریخ انتشار: 25 آبان 1392 - 15:41
شیعیان شهر "لاهه" هلند راهی را برای ترویج فرهنگ غنی تشیع و ماجرای تشنگی حضرت اباعبدالله انتخاب کردند که در نوع خود منحصر به فرد است و بسیاری از مردم این شهر را به فکر وا داشت.
صراط: با فرا رسیدن ماه محرم حضرت سیدالشهدا(ع)? شیعیان و عاشقان حضرتش در هر نقطه از این کره خاکی که باشند? به سوگ نشسته و به این مصیبت عظمی خون می‎گریند.

 

عزاداری حسین بن علی(ع) شیعه و غیرشیعه نمی‎شناسد و همانطور که تاکنون رسانه‎های جهانی منعکس کرده‎اند? بسیار از اهل سنت و حتی غیرمسلمانان در هیئات و دسته‌های عزاداری این بزرگمرد تاریخ به سوگ نشسته‎اند.

 

اقدام جالب دیگری این که در این ایام رخ داده? آن است که در برخی از کشورها? برای تبلیغ فرهنگ غنی تشیع ابتکار عمل به خرج داده و از راه‎های انسان دوستانه استفاده کرده‎اند.

 

شیعیان هلند نیز این قافله جا نماندند. در همین راستا? جوانان وابسته موسسه فرهنگی "کوثر" در اقدامی بسیار جالب? برای ترویج تشیع و ماجرای عاشورا به توزیع آب معدنی روی آوردند.

 

جوانان وابسته به این موسسه که در شهر "لاهه" واقع شده است? ماجرای تشنگی حضرت اباعبدالله(ع) را بر روی کاغذهایی نوشته و سپس به بطری‎های آب معدنی ضمیمه ‏کردند.

 

پس از اتمام مجهز کردن بطری‎های آب معدنی به ماجرای واقعه کربلا و تشنگی امام حسین(ع)? کار توزیع آغاز شد و این محصول فرهنگی را به دست مردم شهر رساندند.

 

گاهی مردم در مورد نوشته‌های عاشورایی سوالاتی می‎پرسیدند که این جوانان به آنان پاسخ می‎دادند و مردم را با راه راستین حسین بن علی(ع) آشنا می‎کردند.

 

گفتنی است? شیعیان برزیل نیز در ایام محرم هر شب پس از مجالس عزاداری? تعدادی از جوانان مسلمان و عزاداران شیعه به صورت داوطلبانه و به نام سید الشهداء(ع) در محله های فقیرنشین سائوپائولو غذا توزیع کردند.

 

آنچه در پی می‎آید تبلیغ ماجرای عاشورا و تشنگی امام حسین(ع) با بطری‎های آب معدنی می‎باشد که توسط جوانان وابسته به موسسه فرهنگی "کوثر" لاهه انجام گرفته است:
















  
کد خبر: 304171
تاریخ انتشار: 25 آبان 1392 - 13:39
آلودگی هوا تا کی؟ - 1
هر چند انتظار می رفت چنین پیشنهادی مورد استقبال قرار گیرد ولی چنین نشد و پیکان، تویوتا نشد و مابه التفاوت سوخت را نیز مصرف کرد و هوا را آلوده تر و مردم را بیمارتر!
عصرایران ؛ وحید نوروزی - یکی از علل اصلی آلودگی هوا در کلان شهر به ویژه تهران ، تردد خودروهای فرسوده ای است که چندین برابر خودروهای استاندارد ، آلایندگی دارند.

هر چند آمار قابل اتکایی از تعداد خودورهایی که در تهران تردد می کنند وجود ندارد ولی شاید برآورد 4.5 میلیون خودرو ،به واقعیت نزدیک باشد. از این تعداد ، قریب به یک میلیون خودرو عمری بالای 20 سال دارند و در حالی که همسالان آنها در دنیا ، بازیافت شده اند، اینان همچنان به کار آلوده کردن هوا و سرطانی کردن مردم ادامه می دهند.
خودروهای فرسوده ، البته مختص تهران نیستند و شهرهای دیگر نیز از شرّ آنان امان ندارند.

هر چند در سال های اخیر ، اقداماتی برای خروج خودروهای فرسوده از رده انجام شده ولی واقعیت این است که خودروسازان داخلی توان پاسخگویی به پروسه جایگرینی را ندارند کما این که بسیار پیش آمده که رانندگان تاکسی بعد از تحویل خودروی فرسوده خود ، ماه ها بدون خودرو - شما بخوانید بدون درآمد - مانده اند و این در حالی است که پروسه تعویض خودرو می بایست "به قید فوریت" باشد.

استفاده از پتانسیل خودرو سازان خارجی می تواند یکی از راه های تسریع جایگزینی خودروهای فرسوده باشد.
در سال 1374 ، شرکت خودروسازی تویوتای ژاپن، پیشنهادی غیر رسمی به ایران کرد تا اگر مورد پذیرش اولیه قرار بگیرد، آن را رسماً اعلام و پیگیری کند.

پیشنهاد شرکت تویوتا این بود: 100 هزار پیکان فرسوده به ما بدهید تا از کشورتان خارج کنیم ؛ در مقابل 100 هزار تویوتای مدل روز به شما می دهیم و چیزی هم از شما نمی خواهیم ، فقط مابه التفاوت هزینه بنزین مصرفی پیکان و تویوتا را به مدت 2 سال به ما بدهید.(نفع تویوتا علاوه بر ما به التفاوت سوخت در ما به التفاوت وزن فولاد ، خدمات پس از فروش و قطعات و نیز تبلیغ برند این کمپانی بوده است.)




هر چند انتظار می رفت چنین پیشنهادی مورد استقبال قرار گیرد ولی چنین نشد و پیکان، تویوتا نشد و مابه التفاوت سوخت را نیز مصرف کرد و هوا را آلوده تر و مردم را بیمارتر!

واقعیت این است که هر اندازه در خروج خودروهای فرسوده تسریع شود به همان اندازه در مصرف سوخت و هزینه های ارزی و ریالی ناشی از آن صرفه جویی می شود و مهم تر از آن ، مردم ، کمتر دچار بیماری های مهلک ناشی از آلودگی هوا می شوند.

اگر در یک طرح ضربتی و ملی، اعلام شود کسانی که ظرف یک سال آینده خودروهای فرسوده شان را تعویض کنند، به جای 2 میلیون ، مثلاً 5 میلیون تومان خواهند گرفت، افراد بیشتری تشویق به مشارکت در این طرح می شوند مشروط بر این که خودروسازان بتوانند از عهده جایگزینی فرسوده ها با خودروهای «واقعاً استاندارد» برآیند و اگر نمی توانند، امکان مشارکت دادن خودروسازان خارجی با شرایط مناسب فراهم آید و الّا نمی توان همه چیز را از سلامتی مردم گرفته تا اقتصاد ملی و مصرف سوخت و ... را موکول به برنامه های خودروسازان داخلی کرد.

  
تعداد بازدید: 34660
تعداد نظرات:
32 نظر
بازگرداندن و زنده کردن فایلها و اسنادی همچون تصاویر بعد از پاک کردن اشتباه آنها، فرمت کردن حافظه های جانبی و مانند آن، یکی از مهمترین دغدغه های امروزین کاربران است. در این میان ابزارهای مختلفی برای این منظور طراحی شده اند و با یکدیگر رقابت دارند. اما کمتر نرم افزار رایگانی در این بازار پیدا میشود که در حد یک نرم افزار حرفه ای عمل کند.
کد خبر: 357779
تاریخ انتشار: 24 آبان 1392 - 07:00 - 15 November 2013
فایلهای پاک شده و از دست رفته را زنده کنید
بازگرداندن و زنده کردن فایلها و اسنادی همچون تصاویر بعد از پاک کردن اشتباه آنها، فرمت کردن حافظه های جانبی و مانند آن، یکی از مهمترین دغدغه های امروزین کاربران است. در این میان ابزارهای مختلفی برای این منظور طراحی شده اند و با یکدیگر رقابت دارند. اما کمتر نرم افزار رایگانی در این بازار پیدا میشود که در حد یک نرم افزار حرفه ای عمل کند.

به گزارش «تابناک» این واقعیت که وقتی داده ها از طریق فایلها در سیستم شما ذخیره میشوند، دیگر تقریبا هرگز آنجا را ترک نمیکنند، یک خبر جدید نیست. همانگونه که یک جستجوی ساده در اینترنت به خوبی نشان میدهد که ابزارهای زیادی برای بازیابی فایلهای پاک شده از روی درایوها و حافظه هی جانبی، وجود دارد. بها، اما بر اساس امکانات و قدرت این نرم افزارها متفاوت است.

در این میان تعدادی از نرم افزارهای رایگان وجود دارند که این مسئولیت خطیر را برای کاربران به عهده میگیرند، که یکی از بهترین و قدرتمندترین آنها در کلاس کاری خود، نرم افزار Recuva     از شرکت Piriform     است.

این نرم افزار در دو نسخه قابل نصب و Portable     که برای اجرا از روی یک فلش مموری و حافظه های جانبی است، موجود است. نکته جالب در خصوص نسخه Portable     این نرم افزار آن است که میتوانید آن را به شکل مستقیم بر روی حافظه جانبی ای نصب کنید که قصد بازیابی فایلها از روی آن را دارید.

همچنین ای نرم افزار قابلیت کاوش و بازیابی فایلها از دیسک سخت شما با هر سه سیستم NTFS    ، FAT     و همچنین exFAT    که مخصوص حافظه های جانبی است را دارا است که از این نظر آن را نسبت به نرم افزارهایی که برای هر کدام از این سیستمها به شکل جداگانه ارائه شده اند، برتری میدهد و کاربر را از دانستن نوع سیستم حافظه خود بی نیاز میکند.

واسط کاربری این نرم افزار بسیار ساده است و مانند بسیاری از نمونه های مشابه که باعث سردرگمی کاربر در میان Wizard های مختلف و عملکردهای گوناگون میشوند، نیست. رک و مستقیم، بر آنچه کاربر برای آن اقدام به اجرای برنامه کرده است، تمرکز کرده و فضای کاری بسیار ساده ای را ارائه میکند:

فایلهای پاک شده و از دست رفته را زنده کنید

با اجرای برنامه تنها Wizard این نرم افزار به اجرا در می آید که در چند مرحله و با پرسیدن سوالهایی از کاربر، وی را در مراحل بازیابی فایل یا فایلهای مورد نظر راهنمایی میکند:

فایلهای پاک شده و از دست رفته را زنده کنید

همچنین این نرم افزار از گزینه Deep Scan برای جستجوی دقیقتر برخوردار است که به دلیل زمان بر بودن آن بهتر است در زمانی مورد استفاده قرار بگیرد که جستجوی عادی قادر به نمایش و بازیابی فایل مورد نظر نیست.

اما بدون اجرای Wizard نیز کاربر قادر است که در فضای ساده واسط کاربری این نرم افزار هدف مورد نظر را به سهولت انتخاب کرده و اقدام به کاوش برای فایلهای مورد نظر خود کند. سرعت کاوش این نرم افزار در مقایسه با نمونه های مشابه بسیار بالا است و در آزمایش ما بر روی یک درایو با حجم 40 گیگابایت در حدود 5 ثانیه در اسکن عادی و حدود 4 دقیقیه در حالت Deep Scan به طول انجامید.

فایلهای پاک شده و از دست رفته را زنده کنید

بعد از اتمام جستجو، نرم افزار در یک نمای لیستی فایلهایی که مورد شناسایی قرار گرفته است را با سه کد مختلف نمایش میدهد: کدهای سبز زرد و قرمز برای نشان دادن درجه سلامت فایلها برای بازیابی است:

فایلهای پاک شده و از دست رفته را زنده کنید

همچنین کاربر این امکان را دارد که از طریق ابزار جستجوی فایل این نرم افزار اقدام بهفیلتر کردن نتایج جستجو بر اساس هدف خود دارد:

فایلهای پاک شده و از دست رفته را زنده کنید

 

دو نکته اساسی در خصوص این نرم افزار آن را با سایر نمونه های مشابه متفاوت ساخته و در واقع آن را منحصر به فرد کرده است:

اول قابلیت کاوش فایلها بر اساس محتوی آنها که به خصوص در مورد فایلهای متنی و XML بسیار کاربرد دارد. به این ترتیب که اگر نام فایل مورد نظر خود را فراموش کرده اید، میتوانید با واردکردن بخشی از متن به دنبال فایل مورد نظر بگردید:

فایلهای پاک شده و از دست رفته را زنده کنید

دوم، اضافه کردن گزینه جستجو برای فایلهای پاک شده در منوی راست کلیک، که این قابلیت را به کاربر میدهد که بدون نیاز به گشتن کل یک درایو برای یافتن فایل مورد نظر، مستقیما به سراغ پوشه ای برود که فایل مورد نظر در آن قرار داشته و از این طریق، محدوده و زمان جستجو را به شدت کاهش دهد:

فایلهای پاک شده و از دست رفته را زنده کنید

در نهایت اینکه این نرم افزار در آزمایش ما توانست 100 درصد فایلهای مشخص شده با کد سبز و 30 درصد از فایهای مشخص شده با کد زرد را بازیابی کند. اما در خصوص فایلهای آسیب دیده و مشخص شده با کد قرمز، عملکرد برنامه چندان قابل دفاع نیست.

سخن آخر آنه اگر به دنبال یک نرم افزار رایگان، قدرتمند در کلاس خود و سریع و ساده برای بازیابی فایلهای پاک شده و از دست رفته خود بر روی حافظه اصلی یا جانبی را داری، این نرم افزار نیاز شما را پاسخ گو خواهد بود.

دانلود نرم افزار با لینک مستقیم


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: 0
انتشار یافته: 32
  - 1392/08/24
1

9

مرسی. خوب بود
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
09:52 - 1392/08/24
7

8

این نرم افزار به هیچ دردی نمیخوره
یک کاربر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
10:21 - 1392/08/24
2

5

عزیز این برنامه ، قوی نبود من تست کردم
.

  

 


 

نذری های باکلاس در شمال تهران

ممکن است بعد از خواندن این گزارش تصورتان نسبت به هیئت ها و نوع نذری ها عوض شود و تصویر دیگری جایگزین آن شود، تصویری که مربوط می شود به محله های بالای شهر تهران و هیئت هایی که نه تمام 10 شب اما در چند شب خاص نذری های جالبی می دهند.

 

به گزارش پارس به نقل از هفته نامه حاشیه: تصویر ذهنی شما هم از نذری های شب های محرم یک پرس قیمه و قرمه سبزی هیئتی در ظرف های یکبار مصرف است و چای دارچینی که ممکن است در خیابان ها با خرما و قند و نهایتا حلوا پخش شود؟ تصویر ذهنی شما هم از 10 شب اول محرم برمی گردد به هیئت های شلوغی که ردیف به ردیف آدم نشسته و صدای همهمه و گریه های بچه ها به خصوص در قست زنانه اجازه نمی دهد تا با خیال راحت صدای روضه خوان را بشنوید و یک دل سیر گریه کنید؟

اسم محرم و دهه اول که می آید. شما هم یاد دسته های سینه زنی می افتید و بوی اسپند و علم کشی و شلوغی یک هیئت که می آیند توی خیابان و تا شام غریبان عزای امام حسین (ع) و اهل بیتش را برگزار می کنند و نذری می دهند و این 10 شب را سیاه پوش می شوند؟ حالا ممکن است بعد از خواندن این گزارش تصورتان نسبت به هیئت ها و نوع نذری ها عوض شود و تصویر دیگری جایگزین آن شود، تصویری که مربوط می شود به محله های بالای شهر تهران و هیئت هایی که نه تمام 10 شب اما در چند شب خاص نذری های جالبی می دهند.

1- هیئت ویژه

شام شب هیئت

ظهر عاشورا، شام غریبان و سوم امام سه شبی هستند که یک هیئت در حوالی خیابان پاسداران نذری پخش می کند. اگر از اهالی این محل باشید حتما وصف نوع غذاهایی که در این شب پخش می شود را شنیده اید؛ غذاهای نامتعارف مثل میگو سوخاری و البته با کیفیت بالا. هیئتی که برای این سه شب پول زیادی خرج می کند و گفته می شود علی دایی هم یکی از بانیان این هیئت است. البته وقتی این مسئله را با دختر بانی اصلی هیئت مطرح می کنیم، آن را نه تایید می کند و نه تکذیب اما به دیگر سوالات ما پاسخ می دهد تا بدانیم چرا این هیئت این سبک نذری را انتخاب کرده و آیا در دیگر مناطق تهران هم نذری پخش می کند یا نه. طبق گفته های او، از حدود 20 سال پیش این هیئت راه اندازی شده است.

اوایل تمام 10 شب محرم نذری می دادند اما کم کم تبدیل به سه شب شد. چیزی که این هیئت را معروف کرده، نه غذاهای خاص که بیشتر به دلیل مداحان مشهور و روضه خوان هایی است که به اینجا می آیند. همین دلیل هم باعث شده تا در قسمت مردانه از همه تهران و به خصوص شرق تهران پا به این هیئت بگذارند و معمولا هم چندین سال است که پای ثابت این هیئت شده اند.

غذاهای این سه شب که یکی از ویژگی های اصلی هیئت خیابان پاسداران محسوب می شود از رستوران فارسی گرفته می شود و منو روز رستوران مشخص می کند که نذری هر شب چه غذایی باشد. به همین دلیل، هم کیفیت غذا بالاست و هم نوع غذاهایی که توزیع می شود، متنوع است. میگو سوخاری، کباب چنجه و کباب برگ غذاهایی بودند که سال گذشته بین عزاداران پخش شد.

در کنار غذای اصلی یک بسته که شامل سالاد، ماست، زیتون، ژله یا کارامل و نوشابه است هم به عزاداران داده می شود. البته این هیئت در قسمت خانم ها تنها برای فامیل مراسم برگزار می کند اما قسمت مردانه عزاداری مفصل و کاملی دارد که ورود برای عموم آزاد است.

بانیان این هیئت غیر از سه شب مفصلی که در خیابان های بالای شهر تهران برگزار می کنند، دو گا هم در ظهر عاشورا در خیابان 15 خرداد قربانی می کنند و گوشت آن را بین نیازمندانی که از قبل شناسایی شده و البته اهالی همان محل توزیع می کنندو اینطور نیست که صرف نذری در خیابان های شمال شهر تهران باقی بماند.

گفته می شود بازیگران و افراد مشهور به این هیئت می آیند و اتفاقا همین مسئله یکی از دغدغه های بانیان هیئت است که مردم برای دیدن افراد مشهور پا به این هیئت نگذارند و صرف عزای امام حسین (ع) دغدغه اصلی عزاداران باشد.

خود بانیان هیئت تجربه حضور در هیئت های مرکز شهر را داشته اند و تفاوتی بین هیئت خودو هیئت های دیگر قائل نمی شوند و معتقدند هر کسی در حد توان خود برای عزاداری امام حسین (ع) کاری انجام می دهد و نباید با نوع غذا یا مداحانی که به یک هیئت می آیند، ارزش آن سنجیده شود.

2- پولدارها کجا خرج می دهند؟

سوپرمیلیاردرها

آدم های مهم و به خصوص پولدار همیشه مرکز توجه بوده اند. همین اتفاق در محرم و هیئت هایی که ممکن است این افراد بانی آن باشند، جالب توجه است.

اینکه مثلا علی پروین در این شب ها کجا خرج می دهد و بانی چه هیئتی است یا علی دایی چه شب هایی و کجای تهران خرج می دهد، جالب توجه بوده. حالا در کنار این اسامی مشهور به برخی اسم ها می رسیم که این روزها به عنوان سوپرمیلیاردرهای ایران شناخته می شوند.

علی انصاری، رئیس بانک آینده و رئیس اتحادیه مبل ایران این روزها جزو پنج مرد پولدار ایران شناخته شده است، کسی که در تمام 10 شب محرم در مسجدی در خیابان ولیعصر (بالاتر از پارک وی) نذری می دهد. این مسجد را که خود انصاری ها ساخته اند، تنها مسجد اطراف خیابان ولیعصر است که به سبک مساجد مدینه ساخته شده و جلوه خاصی به این خیابان داده است. تمام 10 شب اول محرم علی انصاری به همراه برادرانش از عزاداران امام حسین (ع) در این مسجد میزبانی می کنند.

3- صف نذری

صفی برای نذری

یک پرس چلوکباب با برنج ایرانی و گوشت راسته گوسفندی به همراه یک پکیج همراه که شامل دسر و کارامل، نوشابه پپسی یا رانی، آدامس، ماست و سماغ داده می شود، یکی از نذری های خیابان شهر آراست که بین 800 نفر توزیع می شود. البته 200 پرس هم برای فامیل در نظر گرفته می شود. برای این نذری ظهر تاسوعا، مردم در خیابان های اطراف صف می کشند که آن هم خودش صفایی دارد تا از این نذری خاص که خرج زیادی برای آن شده است، استفاده کنند. خرجی که برای یک ظهر تاسوعا با چنین کیفیتی می شود، ممکن است با پنج شب نذری یک غذای معمولی برابر باشد.

4- نوشیدنی های غیرمتعارف

چایی و بیشتر از چایی

فکر چای خوردن در خیابان های بالای شهر را از ذهن تان دور کنید. اینکه در بین دسته های سینه زنی شربت آبلیمو پخش شود یا به دلیل سردی هوا شیرکاکائو نذری دهند لااقل مربوط به خیابان های معمولی شهر تهران است. سال گذشته در شب عاشورا در میدان محسنی رانی توزیع می شد. البته این رانی به همراه یک پکیج کامل از کیک و بسته های خوراکی دیگر در بینن مردم پخش شد و به دت عزاداران امام حسین (ع) رسید.

به هرحال مهم این است که عزاداران امام حسین (ع) وقتی برای سینه زنی و علم کشی به خیابان ها می آیند، گلویی تازه کنندو پذیرایی شوند. اصلا هم مهم نیست که این پذیرایی با رانی های 1200 تومانی باشد یا شربت های معمولی.

5- ظهر عاشورا

نیاوران، چنجه های ظهر عاشورا

در خیابن نیاوران هم هیئتی هست که ظهر عاشورا نذری می دهد. این نذری هم متفاوت است. هیئتی که غذاهایش را بین اهالی محل هم پخش می کند و به مردم کوچه و خیابان می دهد. یک پرس کباب چنجه ظهر عاشورای این هیئت است. جالب اینجاست با وجود چنین نذرهایی کسی دم در خانه برای گرفتن غذا صف نمی ایستد و همسایه ها وقتی زنگ در خانه شان زده می شود، متوجه می شوند که باید غذای ظهر عاشورای خودشان را تحویل بگیرند.

مجلس زنانه

حال و هوای روضه های زنانه در نقاط مختلف تهران

روضه های زنانه هم جدای از شب های محرم رونق زیادی دارد. این روضه ها معمولا در روز برگزار می شود. این روضه ها در بالای شهر و پایین شهر تفاوت عمده ای دارند. معمولا در جاهای مختلف روضه ها از ساعت 3 ظهر شروع می شود و تا اغذان مغرب ادامه دارد. پذیرایی چای و خرماست و در روز عاشورا غذای نذری می دهند.

بچه ها از اعضای ثابت این روضه ها هستند که همراه مادرهایشان به این مجالس می آیند. در یکی از شهرهای اطراف ورامین هم قاعده و قانون جالبی در مورد مجالس روضه زنان حکمفرماست. به این صورت که خانم های اهل محل که حدود 50 نفری هستند، همگی با هم در روضه ها شرکت می کنند و بعد از تمام شدن یک مجلس به صورت دسته جمعی به خانه یکی دیگر از اهالی محل می روند که در آنجا هم روضه امام حسین (ع) برپاست اما در شمال شهر قضیه تا حدودی متفاوت است. در محله قیطریه روضه ای مخصوص خانم ها از اول محرم برگزار می شود. هر روز یک میان وعده مانند آش، عدسی، حلیم و ... به مهمانان داده می شود.

اثری از حضور بچه ها نیست و در روز تاسوعا و عاشورا به عزاداران غذای نذری جوجه کباب یا چلوکباب می دهند. البته این تصور اشتباه است که در هیئت های بالای شهر افراد کمتری به هیئت ها می آیند. برعکس و با توجه به اینکه در کل تعداد هیئت های خیابان های بالای شهر تهران کم است، از معدود مجالس اینچنینی استقبال زیادی می شود. نکته اینجاست که بسیاری از آنها به هیئت های معروفی که در نواحی مرکزی و جنوب شهر هستند می روند.

 

کد خبر :97166

1392/08/20 06:40

آدرس کوتاه شده


 


  
قبل از سفر بخوانید

تعداد بازدید : 367

سفر قطعا هیجان انگیزترین برنامه ای است که می توانید برای گذراندن چندروز تعطیلی آخر هفته با خانواده تان داشته باشید اما به شرطی که پای تاخیر و جا ماندن از پرواز در میان نباشد! اگر شما هم جزو کسانی هستید که با یک کوله پشتی کوچک به جاده می زنید احتمالا مشکل زیادی نخواهید داشت اما اگر برای سفر همیشه یک دنیا بار می برید و آخر سر هم دیر به پروازتان می رسید، حتما این مطلب را بخوانید.

- فقط لوازم واقعاً ضروری برای سفرتان را بردارید. چمدان‌های زیاد و سنگین کارمندان امنیت پرواز را کلافه می‌کند. هزینه ی بیشتری هم برای‌تان دارد.

 

- برخی شرکت‌های هواپیمایی به شما اجازه می‌دهند غذای خودتان را همراه داشته باشید. خب اگر حساسیت‌های غذایی دارید، ضرر که ندارد یک اسنک یا ساندویچ خانگی برای خودتان بردارید و به هواپیما ببرید.

 

-اگر می‌خواهید در فرودگاه اضطراب و نگرانی نداشته باشید، دست‌کم یک ساعت قبل از پرواز آنجا حاضر باشید. یا از شرکت هواپیمایی‌تان بپرسید بهترین زمان چقدر است. معمولاً برای پروازهای داخلی 1 ساعت و برای پروازهای بین‌المللی 2 ساعت قبل از پرواز توصیه‌می‌شود. در ایران و برخی کشورهای دیگر، ممکن است بهتر باشد 3 ساعت قبل از پرواز به فرودگاه برسید. به این ترتیب با خیال راحت و خاطری آسوده در هر صفی می‌خواهید بایستید. کنترل بلیت، امنیت پرواز، مهاجرت و باقی صف‌های طولانی. حتی کمی تأخیر در راه فرودگاه هم نباید برای‌تان نگرانی داشته باشد.

قبل از سفر بخوانید

اما اگر دیر شد و احساس کردید ممکن است پرواز را از دست بدهید، حتما ‍ ً با یکی از کارمندان شرکت هواپیمایی یا گیت امنیت پرواز صحبت کنید. اگر واقعاً خطر جاماندنتان از پرواز وجودداشته باشد، کارتان را سریع‌تر و خارج از نوبت انجام می‌دهند. اما اگر به آنها اطلاع ندهید، توجهی نمی‌کنند.

 

- در سفرهای خارجی، اگر دیر کردید و هنوز در راه بودید، به بخش مسافران جامانده late-passenger زنگ بزنید. هواپیما برای هیچ مسافری معطل نخواهدشد مگر این‌که او یکی از5ظ  نفری باشد که در راه تلفن کرده و در لیست تأخیری‌ها قرارگرفته است!

 

- برای پروازهای داخلی، 24 ساعت قبل از پرواز امکان بررسی اینترنتی check in وجوددارد. اگر Check-in اینترنتی انجام‌داده‌اید و چمدانی هم برای فرستادن به قسمت بار هواپیما ندارید، کافی است با کارت پرواز پرینت شده در دست، به گیت پرواز مراجعه و پرواز کنید. اگر بار همراه دارید، کاغذهای اطلاعات tag مربوط به پرواز قبلی را از چمدان‌تان جداکنید و چمدان را در bag drop بگذارید.

قبل از سفر بخوانید

 

- اگر Check-in اینترنتی انجام نداده‌اید، باجه‌های خودکار داخل فرودگاه هم همان کار را می‌کنند. Check-in کنید و پرینت کارت پرواز بگیرید. در ادامه هم بخش بار و bag drop و غیره. اگر هم مجبورید Check-inرا کلاً دستی انجام دهید، پس آماده‌ی صف‌های طولانی‌تری باشید. مدارک خود را هم قبل از رسیدن به پیش‌خوان آماده کنید.

 

 

- در بعضی از فرودگاه‌ها برای تسریع کنترل امنیت، به مسافرانی که پروازهای مکرر دارند و نام‌شان قبلاً ثبت شده

(pre-registered) یا گاهی مسافرانی که پول اضافه‌تری برای این‌کار پرداخته‌اند، خدمات کنترل امنیت سریع ارائه می‌شود.


  
   مدیر وبلاگ
خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :11
بازدید دیروز :17
کل بازدید : 703034
کل یاداشته ها : 160


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ