سفارش تبلیغ
صبا ویژن
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز

 

سوره صف آیه2 و3» مترجم: حجت الاسلام انصاریان

2) ای مؤمنان! چرا چیزی را می گویید که خود عمل نمی کنید؟

نظرات کاربران :
بازدید کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سایت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سایت شوید و یا اگر عضو سایت هستید لاگین کنید.[ عضویت در سایت ][ ورود اعضا ][ ورود میهمان ]
3) نزد خدا به شدت موجب خشم است که چیزی را بگویید که خود عمل نمی کنید.
یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا لِمَ تَقُولُونَ ما لا تَفْعَلُونَ2کَبُرَ مَقْتاً عِنْدَ اللَّهِ أَنْ تَقُولُوا ما لا تَفْعَلُونَ3
شماره صفحه : 551 حزب : 110 جزء : بیست و هشتم سوره : صف

اولین دیدگاه را شما بگذارید
  
نمک، مقصر اصلی در ابتلا به بیماری ام.اس
اسماعیل اکبرِِی

نمک، مقصر اصلی در ابتلا به بیماری ام.اس



شفقنا زندگی- پژوهشگران می‌گویند مصرف بیش از حد نمک ممکن است مقصر اصلی در افزایش میزان بیماری‌های خودایمنی مانند ام.‌اس باشد.

به گزارش شفقنا به نقل از ایرنا، به گفته این پژوهشگران مصرف رژیم‌های غذایی پرنمک، باعث افزایش نوعی از سلول‌های ایمنی می‌شود که با بیماری خودایمنی مرتبط هستند.

بررسی این دانشمندان نشان داد موش‌هایی که مهندسی ژنتیک شده بودند تا به ام‌اس دچار شوند، هنگامی که رژیم غذایی پرنمک را می‌خوردند، نسبت به موش‌هایی که میزان دریافت نمک شان متعادل بود، وضعیت بسیار بدتری پیدا می‌کردند.

این یافته‌ها بیانگر آن است که نمک ممکن است در ایجاد بیماری‌های خودایمنی مانند ام.‌اس و دیابت نوع یک در افراد مستعد از لحاظ ژنتیکی نقش داشته باشد که پیش از این شناخته شده نبود.

دکتر دیوید هافلر استاد ایمنی ‌زیست‌شناسی در دانشگاه ییل در آمریکا و سرپرست این پژوهش می‌گوید: ایجاد این بیماری‌ها تنها به ژن‌های بد یا عوامل محیطی نامناسب مربوط نیست، بلکه تعامل میان ژن‌ها و محیط است که فرد را دچار این بیماری‌ها می‌کند.

وی می افزاید: البته نمک تنها عامل محیطی موثر در این بیماری‌های خودایمنی نیست؛ کمبود ویتامین D هم ممکن است در این مورد نقش داشته باشد. سیگار کشیدن هم یک عامل موثر است.

اگرچه ممکن است سال‌ها طول بکشد تا رابطه بین مصرف نمک و بیماری ام.اس در انسان ها ثابت شود اما هافلر می‌گوید برای بیمارانی که از پیش در معرض خطر بیشتر بیماری خودایمنی هستند کاهش مصرف نمک غذایی ممکن است ایده خوبی باشد.

وی می‌گوید: اگر من دچار ام.‌اس بودم در کاهش مصرف نمک و خوردن غذاهای فرآوری‌شده تردیدی نمی‌کردم.

پیش از این، مصرف بیش از حد نمک در افزایش خطر دچارشدن به بیماری‌های قلبی و فشار خون بالا، مقصر شناخته شده است.

اکنون این بررسی جدید نشان می‌دهد رژیم‌های غذایی پرنمک ممکن است در افزایش میزان بیماری خودایمنی نقش داشته باشند.

انتهای پیام

life.shafaqna


اولین دیدگاه را شما بگذارید
  
هشدار بوتاکس چینی
اسماعیل اکبرِِی

 


 
چهارشنبه ، 17 مهر 1392 ، 15:43

هشدار نسبت به استفاده از بوتاکس چینی در میان ایرانی ها



شفقنا زندگی- دبیر انجمن راینولوژی ایران نسبت به استفاده از پرکننده های غیراستاندارد هشدار داد و افزود: متاسفانه بسیاری از بوتاکس موجود در بازار ایران، از طریق غیرقانونی و قاچاق وارد کشور می شود که استفاده از آنها عوارض جدی برای پوست صورت دارد.

به گزارش شفقنا به نقل از مهر، دکتر ابوالحسن قیصری در حاشیه برگزاری چهارمین کنگره بین المللی راینولوژی که از امروز در مرکز همایشهای رازی برپا شده است، گفت: بوتاکس با تاثیر روی عضله محل تزریق، باعث کاهش فعالیت و یا از بین رفتن فعالیت الیاف عضلانی شده و در نتیجه سبب رفع چین و چروکهای ناشی از انقباض های عضلانی در صورت می گردد.

وی با اشاره به محدود بودن تعداد کمپانی های معتبر در دنیا که این محصول را تولید می کنند، افزود: محصول 4 کمپانی آمریکایی، انگلیسی، آلمانی و کره جنوبی، مورد تایید FDA است.

قیصری با عنوان این مطلب که بسیاری از بوتاکس توزیع شده در بازار ایران که از طریق غیرقانونی و قاچاق وارد کشور می شود، ساخت کشور چین بوده که به دلیل قیمت ارزان از آنها در مراکز غیرمعتبر استفاده وسیع می شود، نسبت به استفاده از این قبیل محصولات غیرمعتبر هشدار داد و گفت: حساسیت موضعی، تغییر حالت عضلات صورت، افتادگی پلک و ابرو و حتی شوک، از عوارض استفاده از بوتاکس چینی است.

دبیر انجمن راینولوژی ایران همچنین نسبت به تزریق بوتاکس توسط افراد غیرپزشک و غیر متخصص هشدار داد و افزود: متاسفانه بسیاری از افراد غیرپزشک در مراکزی که تحت عنوان سالن های زیبایی اداره می شوند، اقدام به تزریق بوتاکس می کنند که درست نیست. زیرا، بوتاکس مورد استفاده در این قبیل مراکز، به دلیل ارزان بودن عمدتا از داروهای چینی و غیر استاندارد استفاده می کنند که در مواردی با مخاطراتی از قبیل حساسیت و آلرژی های شدید همراه است.

وی تاکید کرد: بوتاکس یک داروی تزریقی است و می بایست تنها توسط پزشکان و متخصصان آموزش دیده در مراکز پزشکی مجاز نظیر مطب، کلینیک و بیمارستان استفاده شود.

قیصری همچنین به زنان باردار و شیرده، بیماران مبتلا به بیماریهای عصبی، عضلانی نظیر میاستنی گراویس و ام اس، هشدار داد که از تزریق بوتاکس اجتناب کنند.

دبیر انجمن راینولوژی ایران در ادامه به افرادی که به پروتئین های تخم مرغ واکنش آلرژیک نشان می دهند و یا اخیرا مصرف داروهایی نظیر جنتامایسین و کانامایسین را داشته اند، با احتیاط نسبت به تزریق بوتاکس اقدام کنند.

انتهای پیام

life.shafaqna.com


اولین دیدگاه را شما بگذارید
  
عکسهای منتشر نشده مغز انشتین و بررسی تفاوت های مغز او با سایرین
اسماعیل اکبرِِی

چهارشنبه ، 17 مهر 1392 ، 18:06


عکس‌های منتشر نشده مغز انشتین و بررسی تفاوت های مغز او با سایرین



شفقنا زندگی- دانشمندان از بررسی عکس‌های منتشر نشده مغز انشتین متوجه یکی دیگر از تفاوت‌های مغز او با سایرین شده‌اند. این تصاویر نشان می‌دهد که بخشی از مغز به نام جسم پینه‌ای (کورپوس کالوزوم) در انشتین بسیار بزرگتر از افراد عادی بوده است.

با گذشت بیش از نیم قرن از درگذشت آلبرت اینشتین (1955-1879)، هنوز هوش شگفت انگیز او و تفاوتهای مغز او با دیگران توجه دانشمندان و عموم مردم را به خود جلب می کند هر چند مغز او از نظر اندازه فرقی با مغز دیگران ندارد و 1230گرم است.

تقریبا بلافاصله بعد از فوت انشتین، تامس هاروی، آسیب شناس بیمارستان پرینستون که انشتین در آنجا درگذشت، برای کالبد شکافی فرا خوانده شد. او در جریان کار مغز انشتین را از جمجمه خارج کرد ولی در پایان کار آن را به داخل جمجمه بازنگرداند، چون به گفته خودش تصور می‌کرد قرار است روی آن تحقیقات علمی انجام شود.

تامس هاروی مغز را برش داد و از آن عکس گرفت. در آن زمان خبرنگاران متوجه شدند که برای این کار مجوز قانونی وجود نداشته، اما هاروی مدعی بود که توانسته هانس آلبرت پسر انشتین را به این کار راضی کند با این انگیزه که نتایج تحقیقات و بررسی ها در خدمت پیشرفت علم قرار گیرد؛ هر چند دیگر اعضای خانواده انشتین این موضوع را انکار کردند.

نیمکره چپ مغز انشتین: جسم پینه‌ای مغز او بزرگتر از دیگران است

هاروی حاضر نشد مغز انشتین را در اختیار بیمارستان پریسنون یا کس دیگری قرار دهد و در نتیجه اخراج شد. چشم‌پزشک انشتین هم چشمهای او را از جمجمه جدا کرد و اکنون چشمها مالک خصوصی دارند و گهگاه شایعه حراج آنها به گوش می رسد.

هاروی چون تخصص کافی نداشت به یافته مشخصی در مورد تفاوت مغر انشتین با دیگران نرسید. او قطعات کوچکی از مغز را در اختیار عصب شناسان معروف قرار داد، اما به مدت چهار دهه 240 قطعه مغز انشتین را در محفظه های شیشه ای در زیر زمین خانه اش نگهداری کرد و در کنترل خود نگهداشت تا اینکه برشهای مغز در سال 1996 در اختیار دکتر الیوت کراوس در آزمایشگاه دانشگاه پرینستون قرار گرفتند و از آن زمان تا کنون برخی تفاوتهای مغز انشتین با دیگران شناسایی شده است.

سال گذشته نتیجه کلیک تحقیق مفصلی بر روی چهارده عکس منتشر نشده از مغز انشتین که از "زوایای غیر متعارف" گرفته شده بودند منتشر شد و اکنون نیز نتیجه کلیک تحقیق دانشمندان دانشگاه چین شرقی در شانگهای و دانشگاه ایالتی فلوریدا در آمریکا در نشریه "مغز" منتشر شده است.

تفاوت های مغز انشتین با دیگران

در این تحقیق دو عکس از نیمکره های راست و چپ مغز انشتین بررسی شد که در آنها جسم پینه‌ای (کورپوس کالوزوم) با دقت و وضوح دیده می‌شد.

جسم پینه‌ای بزرگترین دسته رشته‌های عصبی است که دو نیمکره مغز را بهم وصل می کند؛ در واقع مهمترین راهی است که اطلاعات بین دو نیمکره مغز مبادله می‌شوند.

محققان این قسمت از مغز انشتین را با fMRI بررسی و آن را با مغز پانزده مرد 70 تا 80 ساله راست دست (انشتین راست دست بود و در 76 سالگی درگذشت) و 52 مرد 24 تا 30 ساله مقایسه کردند (پربارترین سال در زندگی انشتین 26 سالگی بود).

این مقایسه نشان داد که جسم پینه‌ای در مغز انشتین در بسیاری از مناطق بزرگتر از مغز سالمندان و در بعضی مناطق بزرگتر از مغز جوانان مورد مقایسه بود.

نویسندگان این مقاله اذعان کرده‌اند این بررسی محدودیتهایی داشته، اما در پایان نتیجه گرفتند که اگر چه نمی توان هوش را با اندازه بخشی از قشر مغز توضیح داد، اما توانایی شناختی غیر عادی مغز انشتین، فقط به ساختار آناتومیک یا سلولی مغز او مربوط نبوده بلکه به ارتباط بیش از حدی هم که بین دو نیمکره مغز او وجود داشته ربط داشته است.

منبع: بی بی سی

انتهای پیام

life.shafaqna.com







Loading...

0 Comment


اولین دیدگاه را شما بگذارید
  
محدودیت 5 کشور برای ورود ایرانیان
اسماعیل اکبرِِی
کد خبر: 164984
15 مهر 1392 - 14:44
گرجستان، عمان، اندونزی، مصر و اینک مالزی. این پنج کشور در سه ماه و اندی گذشته روندی منفی در روابط گردشگری خود با ایران پیش گرفته اند. یعنی از همان زمانی که حسن روحانی با شعار اعتدال و بهبود روابط با جامعه بین المللی در انتخابات ریاست جمهوری 24 خرداد پیروز شد. در 12 تیرماه، در همان روزهایی که رئیس جمهور جدید ایران در سخنرانی های خود، از تعامل سخن می گفت، دولت گرجستان اعلام کرد به صورت یکجانبه، اقدام به لغو قراردادی کرده که سه سال پیش برای سفر اتباع دو کشور بدون نیاز به ویزا، میان تهران و تفلیس به امضا رسیده بود. گرجستان اعلام کرد به واسطه نگرانی از اینکه ممکن است تهران از روابط تجاری با این کشور جهت دور زدن تحریم های غرب علیه خود استفاده کند، اقدام به بازنگری در قرارداد سفر بدون نیاز به ویزا میان دو کشور کرده است. یک ماه بعد نیز عمان صدور ویزای توریستی را برای ایرانی ها متوقف کرد.

به طور همزمان دولت اندونزی گفت که دیگر به اتباع ایرانی در فرودگاه هایش ویزا نمی دهد. یک ماه پس از انتخاب رئیس جمهور جدید ایران دولت اندونزی اعلام کرد، مقررات صدور روادید در بدو ورود به کشور را برای شهروندان ایرانی، لغو و صدور روادید به این صورت را متوقف می کند.

بنا بر ادعای دولت این کشور، دلیل این کار، قاچاق فزاینده مواد مخدر از سوی اتباع ایرانی و همچنین استفاده این افراد از خاک اندونزی به عنوان محلی برای گرفتن پناهندگی در استرالیا بوده است.  به نوشته آسوشیتدپرس، ماریوتو هادی، سخنگوی دفتر مهاجرت اندونزی گفت: بسیاری از ایرانی ها برای گردشگری به اندونزی نمی آیند و فعالیت های آن ها برای دولت دردسر درست کرده است.  هرچند این تصمیم پیش از روی کار آمدن دولت روحانی اتخاذ شد، اما پس از اینکه روحانی و تیم اش در کابینه مستقر شدند، اجرایی شد.روزنامه گاردین چندی قبل در این زمینه نوشت: این کار در پی درخواست کوین راد، نخست وزیر استرالیا انجام گرفت که از اندونزی خواسته بود، مسیر ورود پناه جویان ایرانی به استرالیا را سخت تر کند.

مدت کوتاهی پس از اجرای این تصمیم از سوی اندونزی، در شرایطی که دولت جدید از تلاش برای تقویت صنعت گردشگری ایران با اقداماتی نظیر حذف روادید سخن می گفت،  مصر رسما اعلام کرد که تمامی روابط گردشگری خود را با ایران به حال تعلیق در می آورد. قاهره تاکید کرد قطع روابط شامل توقف پروازهای مستقیم نیز می شود که تنها 6 ماه از آغاز فعالیت آن گذشته بود.

فارغ از روابط متشنج ایران و مصر در 3 دهه گذشته و تلاش های ناکامی که از جانب تهران برای برقراری روابط مجدد در یک سال اخیر انجام شد، آنچه در مورد اعلام این تصمیم از سوی مصر بیش از همه جلب توجه می کند، زمان اعلام آن است. قاهره تنها سه روز پس از مکالمه تاریخی روسای جمهور ایران و آمریکا، اعلام کرد که تمامی روابط گردشگری خود را با ایران متوقف می کند. در همان روزهایی که تحلیلگران و کارشناسان در شوک ناشی از این تماس تلفنی به سر می بردند و تحلیل های اولیه، نوید بخش آینده ای بهتر در روابط ایران با جامعه بین المللی از جمله آمریکا بود.

از سوی دیگر این خبر همزمان با انتشار خبر بررسی پرواز مستقیم بین ایران و آمریکا منتشر شد که تابستان 91 را در ذهن تداعی می کند. زمانی که تهران از روی کار آمدن دولت محمد مرسی در مصر خشنود بود و تلاش های زیادی برای بهبود روابط انجام داد. سرانجام نیز مرسی برای شرکت در اجلاس سران عدم تعهد برای چند ساعت به تهران سفر کرد تا اینکه شش ماه بعد گروهی از گردشگران ایرانی بتوانند برای نخستین بار به مصر سفر کنند. اما این اولین و به نظر می رسد آخرین باری بود که دست کم برای آینده ای نزدیک گردشگران ایرانی رهسپار مصر شدند. چرا که با توجه به افزایش نیافتن سطح روابط دیپلماتیک، شکست حرکت تک بعدی در زمینه گردشگری، قابل پیش بینی بود.  

به هر ترتیب در حالی که موضوع برقراری پروازهای مستقیم بین ایران و آمریکا با چالش های بسیاری از جمله لغو تحریم ها مواجه است ، این موضوع بیش از لغو ویزای بدو ورود برای ایرانیان در فرودگاه های اندونزی، توقف کامل پروازها و روابط گردشگری مصر با ایران و اخیرا کاهش زمان ویزا برای ایرانیانی که به مالزی سفر می کنند، مورد توجه رسانه ها قرار دارد.

از هفته گذشته، ایرانیانی که به مالزی سفر کرده بودند، در بدو ورود متوجه شدند به جای 90 روز، 14 روز ویزا دریافت می کنند و این درحالی است که به گفته سفارت ایران در مالزی، هنوز وزارت خارجه این کشور این تصمیم را به طور رسمی به ایران ابلاغ نکرده است. گزارش ها حاکی از آن است که این اقدام ناگهانی مالزی، مشکلات زیادی را برای ایرانیان مقیم یا مسافر این کشور ایجاد کرده است. حدود دو ماه پیش رسانه های مالزی به نقل از احمد زاهد حمیدی، وزیر کشور مالزی از تصمیم دولت برای کاهش مدت ویزای توریستی برای کشورهایی خبر داده بود که شهروندانشان از مالزی به عنوان گذرگاهی برای ورود غیر قانونی به استرالیا استفاده می کنند.

حمیدی نامی از این کشورها نبرده بود، اما گفته بود که این تصمیم به درخواست دولت استرالیا گرفته شده است. حالا مرتضی جاویدان، کنسول ایران در کوالالامپور می گوید پیگیر این موضوع است و می خواهد بداند چرا اصلا در این زمینه اطلاع رسانی نشده بود.

محدودیت ویزا البته نخستین اقدام دولت مالزی در رابطه با ایران نیست و پیش از این مقامات این کشور به تدریج، به ویژه در زمینه افتتاح حساب های بانکی و انجام معاملات تجاری، محدودیت هایی علیه ایرانیان اعمال کرده بودند. توقف پرواز هواپیمایی ایرآسیا از مالزی به ایران نیز یکی دیگر از این اقدامات بود که دلیل آن مشکلات ناشی از تحریم ها عنوان شد.

این درحالی است که جمعی از ایرانیان ساکن مالزی در آستانه روی کار آمدن دولت روحانی در نامه ای خطاب به وی با اشاره به این مشکلات، خواستار رسیدگی رئیس جمهور به آن و بهبود وضعیت خود شده بودند.

اکنون پرسش اینجاست که چگونه کشوری مانند مالزی که همواره روابط خوبی با ایران داشته ، در زمان روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، دست به چنین اقدامی می زند و ماهاتیر محمد، نخست وزیر اسبق این کشور ادعا می کند ایرانیان نباید مزاحم مالزی شوند! از سوی دیگر چگونه است که سلطان قابوس، پادشاه عمان،در قالب میانجی ایران و آمریکا به تهران می آید و با رئیس جمهور جدید مذاکره می کند، در حالی که وزارت خارجه عمان همزمان صدور ویزای توریستی برای اتباع ایرانی را برای مدتی نامعلوم متوقف می کند و برخی ادعا می کنند اقدام به گدایی در عمان دلیل توقف صدور ویزا برای ایرانیان بوده است. اکنون تمرکز تیم سیاست خارجی که بنا بر اذعان بسیاری از کارشناسان داخلی و خارجی؛ بهترین تیم ممکن در شرایط حاضر است، بر رابطه با آمریکا و مساله هسته ای است. در این بین سیر نزولی روابط در عرصه گردشگری می تواند دغدغه ای جدی باشد که به مانورهای دیپلماتیک نیاز دارد

اولین دیدگاه را شما بگذارید
  
   مدیر وبلاگ
خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :6
بازدید دیروز :3
کل بازدید : 703164
کل یاداشته ها : 160


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ