سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نتایج یک نظر سنجی نشان داد

پاناما بهترین کشور دنیا برای زندگی خوب؛ ایران نود و پنجم

پاناما بهترین کشور دنیا برای زندگی خوب؛ ایران نود و پنجم

سلامانه : موسسه گالوپ یک نظرسنجی درباره «خوب بودن» شرایط انسان‌ها در کشورهای مختلف انجام داده و به نتایج عجیبی رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری «سلامانه» به نقل از سایت‌های «npr» و «livescience»، گالوپ بعد از گفت و گو با بیش از 146 هزار انسان در 145 کشور،‌ آن‌ها را رتبه بندی کرده است.


شاخص‌های مورد نظر در این رتبه بندی چنین بوده است:


-        داشتن هدف: کاری که هر روز انجام می‌دهی را دوست داری. هر روز یک کار جالب انجام می‌دهی یا یک چیز جالب یاد می‌گیری.


-        روابط اجتماعی: یک نفر در زندگی‌ات همیشه تو را تشویق می‌کند که بدن سالمی داشته باشی. دوستان و خانواده‌ات هر روز به تو انرژی مثبت می‌دهند.


-        اقتصادی: پول کافی داری تا هر کاری می‌خواهی، بکنی. در 7 روز گذشته، نگران پول بوده ای.


-        جامعه: شهر یا منطقه محل زندگی‌ات،‌ جای بی عیب و نقصی برای تو است. در یک سال گذشته به دلیل کمک به بهبود شهر یا محله‌ات، از تو تجلیل شده است.


-        جسمی: در 7 روز گذشته، هر روز، احساس فعال بودن و مولد بودن داشته ای. سلامتی جسمی‌ات تقریباً کامل است.


بر این اساس،‌ پاناما بهترین کشور دنیا شده و کاستاریکا، پورتوریکو، سوییس،‌ بلیزه، شیلی، دانمارک، گواتمالا، (به طور مشترک) اتریش و مکزیک در رده‌های دوم تا دهم ایستاده‌اند.


قرقیزستان چهاردهم، برزیل پانزدهم، هلند هفدهم، آمریکا بیست و سوم، آلمان بیست و هشتم، بریتانیا چهل و چهارم و ایران نود و پنجم هستند. تونس، توگو،‌ کامرون، بوتان و افغانستان هم 141 تا 145 هستند.


   مدیر وبلاگ
خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :14
بازدید دیروز :21
کل بازدید : 703205
کل یاداشته ها : 160


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ