سفارش تبلیغ
صبا ویژن
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز

پیاده روی محبوبترین و پرطرفدارترین ورزش به خصوص برای افراد ورزشکار غیرحرفه ای است . پیاده روی ضمن ارزان بودن قابلیت اجرا تقریباً در تمام شرایط را دارد . پیاده روی نقطه آغاز خوبی برای کسی  است که به فعالیت جسمانی عادت ندارد .

قدم زدن با سرعت متوسط به مدت 40 تا 60 دقیقه بهتر از دویدن شدید به مدت 20 دقیقه است چرا که در قدم زدن احتمال آسیب کمتر است اگر چه هر 2 ، آمادگی جسمانی را افزایش می دهد .

در پیاده روی نکات زیر رعایت شود

• سرعت راه رفتن باید آنقدر باشد که فرد عرق کرده و ضربان قلب او در محدوده ضربان قلب هدف قرار گیرد .

• پیاده روی باید حداقل 10 دقیقه به طور پیوسته ادامه یابد . قدم زدن با دوستان ، همراه با خرید و تماشای مغازه ها در حین قدم زدن و یا راه رفتن در خانه برای انجام کارهای خانه را نمی توان فعالیت هوازی به منظور افزایش آمادگی قلبی تنفسی محسوب کرد .

• حتماً از کفش های مناسب و مخصوص پیاده روی استفاده کنید . در غیراین صورت ، دچار آسیب های مختلف می شوید که شما را نه تنها از ادامه فعالیت بازخواهد داشت بلکه به زندگی عادیتان لطمه خواهد زد .

• حالت بدن را حفظ کنید ، پشت صاف ، شکم کمی را توکشیده و دست ها را در هنگام راه رفتن در جهت مخالف یکدیگر به جلو و عقب حرکت دهید . با این کار ، ضمن اینکه کالری بیشتری می سوزانید ، قسمت بالای بدن شما نیز فعالیت خواهد داشت .

• برای راه رفتن از روش پاشنه - پنجه استفاده کنید . ابتدا باید پاشنه پای جلو به زمین اصابت کند و بعد پنجه همان پا در هنگام بلند کردن پای عقب ، وقتی که پاشنه از زمین بلند شد مختصری زانو را خم کنید . شما باید بتوانید این عمل را در عضلات ساق احساس کنید .

• به خود فشار بیش از حد نیاورید و با سرعتی حرکت کنید که هنگام راه رفتن به راحتی بتوانید حرف بزنید .

• پیاده روی برای کسی که سابقه فعالیت ورزشی ندارد ، می تواند سنگین محسوب شود لذا روزهای اول با 10-5 دقیقه راه رفتن تند آغاز کنید و به مرور ظرف 6 هفته آن را به 30 دقیقه برسانید .

نرم دویدن صحیح

نرم دویدن ، نوعی دویدن غیررقابتی است که به صورت آهسته و در مسافت های طولانی انجام می شود و سرعت آن از دویدن معمولی پائین تر است . ( اگر سرعت دویدن کمتر از 16000 متر در 9 دقیقه باشد ، در حال آهسته دویدن هستید و اگر سرعت بیش از این باشد ، معمولی می دوید )

در هنگام این نوع دویدن باید بتوانید با یک نفر دیگر حرف بزنید . اگر هنگام حرف زدن نفس کم می آورید ، دارید بیش از اندازه سریع می دوید . حالت بدن در هنگام دویدن همانند پیاده روی است .

اگر پیشتر ورزش نکرده اید ، با پیاده روی بین 20-15 دقیقه و 3 بار در هفته آغاز کنید و با سرعتی که برای شما راحت است ، راه بروید . زیاده روی نکنید ، به همین ترتیب ادامه دهید تا اینکه در روز پس از تمرین احساس درد یا ضعف نداشته باشید . سپس زمان قدم زدن را به 20 تا 25 دقیقه افزایش دهید و سرعت خود را بیشتر کنید . وقتی توانستید 25 دقیقه سریع راه بروید ،‌ دویدن آهسته را جایگزین کنید . هر نوبت تمرین را ابتدا با راه رفتن شروع کنید و رفته رفته زمان دویدن آهسته را افزایش دهید . اگر هنگام دویدن آهسته ، احساس تنگی نفس کردید ، از سرعت دویدن بکاهید و راه بروید . این تناوب را به همین شکل ادامه دهید تا بتوانید 10 دقیقه بدون وقفه به طور آهسته بدوید . برای حفظ آمادگی جسمانی هوازی ( قلبی - تنفسی ) اجازه ندهید که بیش از 3 روز بین تمرین هایتان فاصله بیفتد .


  
کد خبر: 60763
تعداد نظرات: 3 نظر
تاریخ انتشار: 04 آذر 1392 - 22:33

  

 
امتیاز مثبت
2
رواج یک پدیده شوم در ورزشگاه های ایران +عکس
چهارشنبه 20 آذر 1392 ساعت 08:26
کد مطلب: 215872
 
اهتزاز پرچم کشورهای بیگانه در ورزشگاه های فوتبال در حال تبدیل شدن به یک رویه است.
 
 اگر برای بازی های حساس تراکتورسازی به ورزشگاه یادگار امام تبریز بروید معمولا شاهد اهتزاز پرچم کشورهایی مثل آذربایجان و ترکیه خواهید بود.

 

سال هاست که این مسئله مورد نقد قرار می گیرد و هنوز هم راه حلی کارآمد برای رفع این معضل اندیشیده نشده است.

 

در شرایطی که همه فکرها به تبریز معطوف است، این مسئله در گیلان نیز به یک رویه تبدیل شده و به ویژه در دربی این استان می توان شاهد اهتزاز پرچم کشورهای دیگر بود.

 

مدتی است که طرفداران داماش به خاطر کری خوانی های قومیتی پرچم روسیه را به رخ هواداران ملوان می کشند و آنها نیز برای مقابله به مثل پرچم تایلند را( به خاطر تشابه با رنگ پیراهن داماش) به اهتزاز در می آورد.

 

در برخی ورزشگاه ها نیز برای مقابله با تبریزی ها، اهتزاز پرچم ارمنستان مشاهده شده است.

 

شاید تنها بتوان اهتزاز پرچم برزیل در ورزشگاه آبادان را قابل هضم دانست که حساسیت کسی را بر نمی انگیزد اما در سایر ورزشگاه ها این پدیده شوم، نگرانی ها را افزایش داده است.


  


کد خبر: 308559
تاریخ انتشار: 20 آذر 1392 - 13:29
انتشار تصاویر خوش و بش‌های غیرمتعارف «باراک اوباما» با نخست وزیر دانمارک در حضور بانوی اول کاخ سفید، سوژه رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی شده است.
 
به گزارش نامه نیوز، روز گذشته و در حاشیه برگزاری مراسم یادبود «نلسون ماندلا» رهبر فقید آفریقای جنوبی در ورزشگاه فوتبال «ژوهانسبرگ»، قرار گرفتن صندلی‌های رئیس‌جمهوری آمریکا در کنار «هله تورنینگ اشمیت» نخست وزیر دانمارک و خوش و بش و انداختن عکس یادگاری این دو نفر، سوژه رسانه های خبری و شبکه های اجتماعی شده است.
 
این موضوع در حالی مورد توجه قرار گرفته است، که نه تنها «میشل اوباما» همسر رئیس جمهوری آمریکا در هیچ کدام از صحنه های خوش و بش دو نفر اوباما و اشمیت مشارکت ندارد بلکه با چهره‌ای عبوس و با نگاهی غضب‌آلود به آن دو خیره شده بود.
 
سایت شبکه خبری العربیه در این باره نوشت: دود غیرت به وضوح در تصاویری که از همسر اوباما در حاشیه یادبود ماندلا انداخته شده است، دیده می شود، که وی شاهد خوش بوش «غیرطبیعی» اوباما با نخست وزیر زن دانمارک است که 5 سال از رئیس جمهوری آمریکا نیز از نظر سن کوچکتر است.
 
به نوشته العربیه، بسیاری از روزنامه های جهان روز چهارشنبه در حالی منتشر شدند که تصاویر خبرگزاری ها که در آن رهبر بزرگترین کشور جهان در حال شوخی و خنده با نخست وزیر دانمارک نشان داده شده است و همسرش نیز با عصبانیت و در حالی که رفتارهای همسرش را باور نمی‌کند، دیده می‌شود.
 
نخست وزیر دانمارک نیز در این تصاویر در حال شوخی و خنده با رئیس جمهوری آمریکا دیده می شود که در مقابل چشمان همسر اوباما و بیش از 85 نفر از سران کشورهای جهان و همچنین 3 نفر از مشاوران رئیس جمهور آمریکا که پشت سر وی نشسته بودند، با اوباما شوخی می‌کرد.
 
ده هزار نفر در شبکه های اجتماعی و برخی از رسانه های خبری جهان از اوباما به دلیل رفتار غیرمتعارف نه تنها با نخست وزیر دانمارک بلکه لبخندهای متداومش با دیگر شرکت کنندگان در این مراسم یادبود انتقاد کردند.
 
خبرگزاری فرانسه نیز در این باره نوشت: روز سه‌شنبه روبرتو اشمیت، عکاس خبرگزاری فرانسه با دوربینش لحظه‌ای را ثبت کرد که در آن هله تورنینگ اشمیت، نخست‌وزیر دانمارک تلفن همراه دوربین‌دار خود را برای گرفتن یک عکس از خود در دست دارد و باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا نیز با یک دستش در گرفتن این دوربین به وی کمک می‌کند و در کنار آن‌ها دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس نیز در این عکس حضور دارد.
 
آن‌ها این عکس را در حالی که در کنار یکدیگر در جایگاه‌های استادیومی در آفریقای جنوبی برای شرکت در مراسم یادبود نلسون ماندلا نشسته‌ بودند، گرفتند.
 
در این عکس عکاس خبرگزاری فرانسه، میشل اوباما، همسر اوباما نیز در کنار باراک اوباما دیده می‌شود اما وی در عکس این سه نفره حضور ندارد و بی‌تفاوت جایگاه سخنرانی رهبران جهان در استادیوم را تماشا می‌کند در دیگر تصاویر نیز که اوباما در حال خوش و بش با نخست وزیر دانمارک است، واکنش های متفاوت میشل اوباما ثبت شده است.









  
09:36 | 1392/09/20
راه‌های شناخت طلای تقلبی از اصل
راه‌های شناخت طلای تقلبی از اصل
فولاد نیوز: بسیاری از خریداران طلا در ایران به دلیل بی اطلاعی از راه‌های شناخت طلای تقلبی از اصل تنها به اظهارات فروشنده طلا اکتفا می‌کنند. این در حالی است که این شیوه نمی‌تواند روش چندان مطمئنی برای خرید طلا باشد.
به گزارش «فولاد نیوز»، یکی از کالاهایی که مردم به ویژه بانوان برای خرید آن از خود استقبال نشان می‌دهند، طلا است که همین طلا و مصنوعات جانبی آن در جاهای مختلف با عیار‌های مختلف تولید می‌شود. یکی از موضوعات موثر در تصمیم‌گیری مردم در لحظه خرید طلا اظهارات و اطلاعاتی است که از سوی فروشنده به خریدار اعلام می‌شود که از این موارد می‌توان به کشور سازنده، کیفیت کار و مواد اولیه مصرفی اشاره کرد. به طوری‌که در لحظه خرید همگان به گفته‌های فروشنده اعتماد کرده و کالای خود را خریداری می‌کنند، بدون این‌که اطلاعی از عیار و مکان تولید طلا داشته باشند.
به گفته رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهرات، در دنیا تمام خودروهایی که مورد استفاده قرار می‌گیرند دارای شماره‌ای هستند که مشخصات صاحب و محل تولید آن را بازگو می‌کنند. در طلا نیز اعداد و حروف گویای تمام اطلاعات است.
محمد کشتی‌آرای می‌افزاید: اولین عدد حک شده روی مصنوعات طلا بیانگر عیار آن است که عدد 925 در دایره بیضی نشان از نقره با عیار 925 است. در کنار آن عدد 900 درون کلبه نشان از پلاتین با عیار 900 است. البته استاندارد ایران برای پلاتین از عیار 800 به بالا شروع می‌شود. از سویی دیگر نشان طلای 18 عیار عدد 750 درون لوزی است.
وی تاکید می‌کند: عرف صنف طلا در ایران با توجه به معیارهای سازمان استاندارد حک شدن حروف در کنار اعداد است که حرف T نشان تهران، E نشان اصفهان و M نشان شهر مشهد است. در کنار این حروف نیز اعداد دیگری درج می‌شود که نشان از شماره کارخانه به ثبت رسیده در سازمان استاندارد و اتحادیه کشوری است.
به گفته رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهرات به جز برند کارخانه باید حتما کد به تایید رسیده سازمان استاندارد نیز روی طلا و مصنوعات آن حک شود.
کشتی‌آرای در پاسخ به این سوال که آیا امکان تقلب در این کدها وجود دارد گفت: هر سیستم حفاظتی و نظارتی مورد هجوم و تقلب قرار می‌گیرد، اما نباید تمام یک صنف را متقلب دانست.
وی با اشاره به این که اختیار کامل به اتحادیه‌ها داده نشده است، می‌افزاید: خرید به صورت اعتمادی است و اگر ایراد و اشکالی در خرید وارد باشد، اتحادیه به آن رسیدگی خواهد کرد.
به گزارش ایسنا، رییس اتحادیه کشوری طلا وجواهر در پایان تاکید کرد: خریداران حتما فاکتور خود را به عنوان سند کالایی نگهداری کنند تا در صورت ایجاد مشکل در مواقع فروش یا برای اطلاع از صحت و سقم اظهارات فروشنده بتوانند با ارائه نمونه طلا و فاکتور آن به اتحادیه مشکل خود را برطرف کنند.

  
   مدیر وبلاگ
خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :2
بازدید دیروز :20
کل بازدید : 703263
کل یاداشته ها : 160


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ